Beste schokdemper voor 100 euro minarelli horizontaal

Lesley

Member
Hallo allen,

Een simpele vraag: wat is volgens jullie de beste schokdemper voor een minarelli horizontaal blok rond maximaal ~€100 euro

Meerdere antwoorden / opsomming wordt ook gewaardeerd.

Hoor het graag!
 
Advertisement - register to remove this

@Bas, zijn schokdempers met een gasbusje niet beter? Bedankt voor het antwoord!

Waarom zouden die beter zijn? Marketing technisch is het aantrekkelijker omdat het oogt wat vaak de duurdere modellen hebben (die daadwerkelijk beter zijn). Maar functioneel moet je nagaan of het wel echt beter is. Google maar eens op de werking van een schokbreker, dan kom je gauw tot een conclusie :)
 
Na inderdaad een beetje rond te hebben gekeken zie ik inderdaad dat het niet heel veel verschilt; gasgevuld of oliegevuld, omdat ze allebei oliegevuld zijn! Heeft gasgevuld dan geen extra voordelen ten opzichte van olie? Ik rijd vaak met iemand achterop, is hiervoor een schokdemper met een gasbusje dan beter?
 
Na inderdaad een beetje rond te hebben gekeken zie ik inderdaad dat het niet heel veel verschilt; gasgevuld of oliegevuld, omdat ze allebei oliegevuld zijn! Heeft gasgevuld dan geen extra voordelen ten opzichte van olie? Ik rijd vaak met iemand achterop, is hiervoor een schokdemper met een gasbusje dan beter?

Ik weet niet wat je met dat gas busje hebt maar zie reactie van @Bas. :) ik geloof ook niet dat het gas busje extra bijdrage levert t.o.v hydraulische schokdempers.

Ik vraag me ook af hoe je die weer bijgevuld krijgt met gas als er een scheurtje ontstaat. Maar dat weet ik ook niet bij hydraulische dempers.

En auto heeft onder andere hydraulische schokdempers. Gewicht auto delen door vier is om en om hetzelfde als 2 man op de scooter. ;)

Ik heb nooit iets gehad met die gas busjes

Anders ff uitzoeken wat de totale massa is die de constructie aankan. Je brommer dus. Die zijn gebaseerd op de originele schokdemper

Maar weeg je beide 400 kilo dan zal noch gas of olie enig nut hebben. ;)

Dan ff uitzoeken(ik weet niet of het bestaat) hoeveel Nm druk, je bij beide schokdempers hebt bij bijvoorbeeld 100 kilo. (Maar da's te moeilijk om na te bootsen)
Bij mijn vorige weekje er hadden we wel zo'n machine.

Misschien heb je hier niets aan maar misschien zet ik je aan het denken.

Misschien kun je voor een leuke "normale" schokdemper gaan een geld over houden voor bijvoorbeeld een fijne vario.
 
Na inderdaad een beetje rond te hebben gekeken zie ik inderdaad dat het niet heel veel verschilt; gasgevuld of oliegevuld, omdat ze allebei oliegevuld zijn! Heeft gasgevuld dan geen extra voordelen ten opzichte van olie? Ik rijd vaak met iemand achterop, is hiervoor een schokdemper met een gasbusje dan beter?

Elke veer is met olie gevuld. Ook die met het busje. Olie zit er sowieso in. Maar wat voor jouw veel meer zin gaat hebben is dat de spiraal progressief is. Zoek daar maar op de werking van een progressieve schokbreker
 
Back
Top