beste schakel voor beginner

oliviawijnands

New Member
Hi iedereen,

ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn AM rijbewijs halen omdat ik al een tijdje graag een schakelbrommer wil hebben! Nu vroeg ik mij af wat een goede schakelbrommer is voor een beginner? Ik las een paar dingen over Orion rx50, Derbi senda/xtreme en Aprilia ?

Even wat meer info: ik heb nauwelijks ervaring met schakelbrommers dus moet bijna alles leren, het liefst geen ingewikkeld onderhoud, de brommer moet wel betrouwbaar zijn en mijn budget ligt rond de €1500/€2000.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
 
Advertisement - register to remove this

Nu vroeg ik mij af wat een goede schakelbrommer is voor een beginner?
Ik denk niet dat er specifiek een schakelbrommer meer of minder geschikt is voor een beginner. Je zegt er geen ervaring mee te hebben, dus je moet er sowieso mee leren omgaan. Dat is echt binnen een half uurtje geleerd. Als je het eenmaal onder de knie hebt maakt het niet meer uit op welke schakelbrommer je rijdt. Hooguit een verschil met handgeschakeld of voetgeschakeld. Schakelbrommers zijn gebruikt echter erg schaars.
 
Ik heb zelf een Mash 500 gehad. Op zich geen slechte motor, maar het is en blijft een Chinees, wat ook op diverse fronten telkens weer merkbaar was. De kwaliteit zou ik matig willen noemen. Maar het is als 50 cc brommer wel één van de modellen die een beetje in de buurt komt van de ouderwetse "echte" schakelbrommers. Tenzij je natuurlijk meer het type bent dat op een modderhapper wilt rijden. Persoonlijk heb ik helemaal niks met dat soort crossmotoren of -brommers, maar dat is uiteraard persoonlijk.
 
Hi iedereen,

ik ga waarschijnlijk binnenkort mijn AM rijbewijs halen omdat ik al een tijdje graag een schakelbrommer wil hebben! Nu vroeg ik mij af wat een goede schakelbrommer is voor een beginner? Ik las een paar dingen over Orion rx50, Derbi senda/xtreme en Aprilia ?

Even wat meer info: ik heb nauwelijks ervaring met schakelbrommers dus moet bijna alles leren, het liefst geen ingewikkeld onderhoud, de brommer moet wel betrouwbaar zijn en mijn budget ligt rond de €1500/€2000.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
Een orion kan goed zijn omdat het 4t is maar is soms moeilijk onderdelen voor te vinden sinds het chinees is. Derbi heeft een eigen blok wat in mijn mening beter is de am6 blok wat veel schakelbrommers hebben. Ik ben erg fan van honda mt5 want ik heb zelf een cross mt5 en is nooit iets mis mee. Een van mijn buren heeft ook een honda mt5 en heeft ook nooit problemen, ze zijn vaak wel erg duur. Suzuki tsx is ook wel goed maar in mijn mening minder mooi en best moeilijk te vinden met een kenteken. Het komt erop neer wat u wilt. Over am6 is erg veel te vinden en is heel veel kennis op het internet. Honda mt5 is denk misschien wel het meest betrouwbaar maar ook het duurst.
 
Back
Top