Beste nieuwe scooter voor langere (toer)tochten

Gotya

Well-Known Member
Gy6 met een kymco tintje
Wat dat betreft heeft kymco mij nog bijna nooit in de steekgelaten als je alle onderhoudsbeurtjes netjes opvolgt!
Ik begrijp dan niet helemaal wat kymco zo betrouwbaar maakt als het in werkelijkheid gy6 blokken zijn. Is dat niet allemaal matige kwaliteit materiaal en onderdelen? Wat doet kymco nu zo anders waardoor ze het zo lang volhouden
 

Glenn123

Active Member
Ik begrijp dan niet helemaal wat kymco zo betrouwbaar maakt als het in werkelijkheid gy6 blokken zijn. Is dat niet allemaal matige kwaliteit materiaal en onderdelen? Wat doet kymco nu zo anders waardoor ze het zo lang volhouden
1: Kymco maakt vind ik de beste krukassen.
2: Je moet het zien alsof het gy6 blok kaal is ingekocht en er kymco onderdelen ingaan.

Zover ik weet zitten er bijna geen gy6 onderdelen in het gy6 blok van kymco (kan het moeilijk omschrijven)
Maar bijvoorbeeld krukas oliepomp cilinder+zuiger zijn kymco parts.
(Lagers durf ik niet te zeggen)

Ik ben in iedergeval dik te vreden met alle kymco's die ik heb gehad
En geloof mij ze worden flink afgeragt aangezien ze als bezorgscooters worden gebruikt
Hierin merk ik in ieder geval duidelijk dat kymco veel betrouwbaarder motorisch is dan sym..
 

Sparky

Well-Known Member
Wat doet kymco nu zo anders waardoor ze het zo lang volhouden
Bijna elk huis heeft een voortuintje.
Iedereen noemt het ook een voortuintje, toch zijn ze allemaal anders.
De ene besteedt er veel zorg aan om zijn tuintje zo goed mogelijk te maken, de andere interesseert het niet.
 

Gotya

Well-Known Member
1: Kymco maakt vind ik de beste krukassen.
2: Je moet het zien alsof het gy6 blok kaal is ingekocht en er kymco onderdelen ingaan.

Zover ik weet zitten er bijna geen gy6 onderdelen in het gy6 blok van kymco (kan het moeilijk omschrijven)
Maar bijvoorbeeld krukas oliepomp cilinder+zuiger zijn kymco parts.
(Lagers durf ik niet te zeggen)

Ik ben in iedergeval dik te vreden met alle kymco's die ik heb gehad
En geloof mij ze worden flink afgeragt aangezien ze als bezorgscooters worden gebruikt
Hierin merk ik in ieder geval duidelijk dat kymco veel betrouwbaarder motorisch is dan sym..
Oke thx voor de info. Mijn volgende word een kymco
 

Gotya

Well-Known Member
Bijna elk huis heeft een voortuintje.
Iedereen noemt het ook een voortuintje, toch zijn ze allemaal anders.
De ene besteedt er veel zorg aan om zijn tuintje zo goed mogelijk te maken, de andere interesseert het niet.
Lekker duidelijk, kan ik helemaal niks mee.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Sym euro 4 staat 40k km op heeft in totaal 3 of volgens mij zelfs 4x complete blokrevisie gehad!

Sym euro 5 vanaf 500km problemen met stationair lopen
Niet willen starten
Zuiger+cilinder bij 7k km naar de klote

Zip iget 22k km geen enkele keer iets kapot gehad....

Kymco's rijden met bijna 50k km waarbij pas 1x blokrevisie heeft gehad dus voor mij nooit meer sym.

Dan doe je toch echt iets niet goed als je 40k hebt gereden en 4x een blok revisie hebt gehad.

Dat is 10.000km per beurt wat je dan gereden hebt.. Misschien dan wat sneller je motor olie vervangen en er minder lang ermee blijven door rijden.

Olie is flink goedkoper dan je revisie+ de tijd die erin zit om het ding te vernieuwen.

Als je het goed doet kan je die 40.000km ook wel halen zonder blok revisie.


Zelf voor een scooter waarvoor ik vandaag gekeken heb zou er 12.000km op de teller staan (heb dit uiteraard niet kunnen zien omdat de vrolijke vriend de verkoper niet ze accu niet had aangesloten zodat ik alleen het contact hoefde om te draaien..

Beiden ging trouwens niet want de accu zowel het contact slot waren beiden verkracht..

Maar het ging erom dat die 12.000km gereden zou hebben en 1000km een revisie heeft gehad.. Hoe dan? Dat ding hoort gewoon 30.000km moeten kunnen lopen minimaal zonder enige aarzeling.

Ondertussen heb ik op mijn oude vivacity zeker al flink meer gereden.. Al heeft de teller erna nooit meer gedaan.
 

Glenn123

Active Member
Dan doe je toch echt iets niet goed als je 40k hebt gereden en 4x een blok revisie hebt gehad.

Dat is 10.000km per beurt wat je dan gereden hebt.. Misschien dan wat sneller je motor olie vervangen en er minder lang ermee blijven door rijden.

Olie is flink goedkoper dan je revisie+ de tijd die erin zit om het ding te vernieuwen.

Als je het goed doet kan je die 40.000km ook wel halen zonder blok revisie.


Zelf voor een scooter waarvoor ik vandaag gekeken heb zou er 12.000km op de teller staan (heb dit uiteraard niet kunnen zien omdat de vrolijke vriend de verkoper niet ze accu niet had aangesloten zodat ik alleen het contact hoefde om te draaien..

Beiden ging trouwens niet want de accu zowel het contact slot waren beiden verkracht..

Maar het ging erom dat die 12.000km gereden zou hebben en 1000km een revisie heeft gehad.. Hoe dan? Dat ding hoort gewoon 30.000km moeten kunnen lopen minimaal zonder enige aarzeling.

Ondertussen heb ik op mijn oude vivacity zeker al flink meer gereden.. Al heeft de teller erna nooit meer gedaan.
Je trekt zo snel conclussies zonder enige info te hebben. Wie zegt dat ik mijn olie niet op tijd ververs....

Scooter krijgt na 500km na de revisie nieuwe olie en dan elke 3k km olie+filter kleppen+ luchtfilter en vertandingsolie

Eerste revisie bij 6k km plastic tandwiel van oliepomp afgebroken blok zonder smering...

2e revisie bij 19k km krukaslagers verrot


3e revisie bij 39k drijfstang afgebroken!? Op een 50cc originele cilinder+zuiger

Bij alle 3 revisies originele sym onderdelen gebruikt.
 

Gotya

Well-Known Member
Je trekt zo snel conclussies zonder enige info te hebben. Wie zegt dat ik mijn olie niet op tijd ververs....

Scooter krijgt na 500km na de revisie nieuwe olie en dan elke 3k km olie+filter kleppen+ luchtfilter en vertandingsolie

Eerste revisie bij 6k km plastic tandwiel van oliepomp afgebroken blok zonder smering...

2e revisie bij 19k km krukaslagers verrot


3e revisie bij 39k drijfstang afgebroken!? Op een 50cc originele cilinder+zuiger

Bij alle 3 revisies originele sym onderdelen gebruikt.
om de 3k nieuwe vertandings olie of bijvullen? monteurs die aan mn scoot werken zijn van mening dat je dit de eerste 15k enkel hoeft te peilen en bijvullen indien nodig xd schijnt nogal een controversieel topic te zijn
 
Last edited:

Glenn123

Active Member
om de 3k nieuwe vertandings olie of bijvullen? monteurs die aan mn scoot werken zijn van mening dat je dit de eerste 15k enkel hoeft te peilen en bijvullen indien nodig xd schijnt nogal een controversieel topic te zijn
Zon flesje olie kost 3 euro en beter te vroeg dan te laat voor die euro vervang ik hem lekker
 
Top