Beste manier om je scooter op slot te zetten

Jan70

Member
Ik heb 2 kettingen met beugels. 1 zit er om een paal, de andere is te kort daarvoor maar heb ik extra door het achterwiel gezet. dit lees je ook vaak
maar kan me voorstellen dat een frame/paal ketting ook goed kan zijn.

ik vraag me nu af wat met twee kettingen de meest effectieve manier is? dus wat de dief de meeste moeite geeft om de scooter te stelen?
of, hoe zetten jullie hem vast?
 
Advertisement - register to remove this

Ik had vroeger een grondanker en daar een kabel/slot voor + schijfremslot. Belangrijkste is dat je ART gekeurde sloten gebruikt, liefst ART4 of hoger.
 
Ik zit vast aan een nietje met een art 4 en nog een ander zwaar slot extra door het achterwiel. vraag me alleen of ze niet gewoon met een paar bouten het achterwiel er uit jassen
 
Naar mijn idee is een enkele 5 sterren slot een veel beter idee dan 2 van 3 sterren.. Die van 3 sterren knippen ze zo door.. Als het met de ene lukt, dan lukt het ook met de anderen.. Zelfs een 4 sterren slot is nog door te knippen..

Belangrijkste is dat de schakels zo dik mogelijk zijn en dit het doorknippen bemoeilijkt.. Dus alleen een dik 5 sterren slot is eigenlijk het veiligste..

Een 3 sterren slot en daaronder is alleen maar schijn veiligheid.. Denken dat je goed staat tegen diefstal, en dan vreemd vinden dat je scooter weg is en je 2 doorgeknipte 3 sterren sloten op de weg vind.

Wil je dat ze hem niet kunnen weg nemen, dan zal je met een muuranker moeten werken..
Mocht je een grond anker gebruiken, monteerd deze wel op beton en niet op een stoeptegel van 30 bij 30.. Want daar schiet je weinig mee op.
 
Back
Top