Beste krukas voor Speedfight 2(peug verticaal)

RazerXnitro

Zippiegang
Ik heb nu een Stage6 HPC erin liggen, maar die heeft zijn beste tijd gehad(flink wat speling op de drijfstang) en nu ben ik benieuwd, ik hoor goede dingen over de dopper S1R en de Rito krukas. Welke van deze is nou de beste? welke kan het meeste vermogen/meeste toeren aan? En is de Malossi RHQ krukas wat?(Wat aan de dure kant, wel). Het betreft een Peug verticaal blokje uit 2004. (oude type krukas dus, met mechanische oliepomp ipv electrische rommel).
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind alle imitatie krukassen niet zo best voor dat blok.. Ze wijken vaker af van de specificaties op het originele OEM model.
Daarnaast zijn die volle wangen krukassen compleet zinloos op dat blok.. Gewoon omdat de standaard krukas al veel carterdruk geeft.
Een volle wangen as geeft je nog meer carterdruk.. Eigenlijk blaas je daarmee het benzine mengsel eerder uit de motor (of gedeeltes ervan) en daardoor gaat het benzine verbruik aardig mee omhoog. Wat je er werkelijk van merkt is werkelijk niks.

Welke krukas nou het beste is? Neem aan dat alle sport assen voldoen voor een race setup.. Alleen voor de ene betaal je voor de afwerking, gebruik van het materiaal, misschien dat de naam er nog iets van doen heeft (waarom malossi altijd het meeste voor hun producten kan vangen)
Rito voor peugeot is wel een aardige as. Maar dacht dat het gedeelte bij de schroefdraad wat korter is.

Van doppler heb ik wel eens een as in me handen gehad met een productie foutje.
 
komt op een vol getunde 70mhr rep/28pwk/yasuni c16 setup. Dus vertrouw een oem krukas niet daarop.
Rito hoor ik idd het beste van. Kunnen die redelijk zo'n setup houden? (de stage6 HPC maken ze niet meer voor peugeot verti en heeft het niet super lang volgehouden erop)
 
Had je wel extra olie gesmeerd dan? Snap dat je met zo`n setup je oliepomp hebt afgekoppeld.. Alleen hoeveel extra olie heb je daar bij gedaan?
 
Had zelf ook een Rito. Prima spul!
Ook betaalbaar.

Het schroefdraad is inderdaad een spoedje korter maar dat is geen enkel probleem.
 
Had je wel extra olie gesmeerd dan? Snap dat je met zo`n setup je oliepomp hebt afgekoppeld.. Alleen hoeveel extra olie heb je daar bij gedaan?
Ik meng altijd 1:40 voor high performance setups.

Nog even een reactie op 5erveD, ik heb een andere gradenplaat erin zitten met een langere variobus. Dus ik heb maar heel weinig spie over op de huidige krukas(dit is voor meer topsnelheid, een zekere 20kmh winst) zijn de spiebanen ook korter of alleen het schroefdraad zelf? Heb in principe nog zat schroefdraad over maar de voorpoelie zit wel echt op het uiterste stukje van de spie.
 
Ik meng altijd 1:40 voor high performance setups.

Nog even een reactie op 5erveD, ik heb een andere gradenplaat erin zitten met een langere variobus. Dus ik heb maar heel weinig spie over op de huidige krukas(dit is voor meer topsnelheid, een zekere 20kmh winst) zijn de spiebanen ook korter of alleen het schroefdraad zelf? Heb in principe nog zat schroefdraad over maar de voorpoelie zit wel echt op het uiterste stukje van de spie.
Of de spiebaan ook korter is weet ik eigenlijk niet. Ik had een standaard Vario met een +-39 mm Vario bus en 34° plaat (uit het hoofd).
Ik heb die scooter niet meer staan dus ik kan het helaas niet meer nameten. Hetgeen wat mij toen opviel was dat het draad gewoon ietsje korter was maar omdat ik voor de rest geen problemen had heb ik de boel niet precies nagemeten.

Ik vermoed dat de spiebaan even lang is maar het beste is natuurlijk even te meten.
Wellicht kan de leverancier hier wat in betekenen voor je.
 
Mijn variobus is +-42mm met een 35° varioplaat op een polini hi speed vario. (Originele polini gradenplaat is iets van 28° ofzo)

Ik zal idd even de leverancier informeren of hun TD even alles van de krukas kan opmeten
 
Back
Top