Beste keus

velvetk

New Member
Ik zit een beetje rond te kijken naar scooters. Op dit moment vallen de piaggio Fly, kymco agility en sym orbit 2 wel binnen de eisen.

Heeft iemand ervaring met deze scooters?


mod-edit: Topic is verkeerd geplaatst en word bij deze verplaatst naar het juiste gedeelte van het forum.
 
Advertisement - register to remove this

een piaggio fly is niks mis mee en een kymco agility ook niet (als je ze gewoon hun onderhoudsbeurten geeft).
met sym heb ik geen ervaring.
 
Welke piaggio fly?? Het oude model of de `new fly`? Ik heb zelf de `newfly`.. En als je hem begrensd laat, merk je dat je vermogen te kort komt met dat ding als je de 2 valve hebt. Dan is hij niet vooruit te branden.. Dus woon je ergens waar veel controlle is en je houd hem origineel, dan kan ik hem niet aan raden.. Scooter weegt nogal veel, en is een carburateur uitvoering.. Ondanks de 7,3 liter dat hij heeft, zuipt hij best nog veel brandstof. (haal ongeveer 190km met 1 tank) En dan rijd ik best goed door)
Overigens rijd de piaggio new fly, als je er een ander cdi eronder hangt, ontgrensd en de sproeier vergroot naar 80.

Dan zou ik je eerder de sym orbit 2 aanraden, heeft een beter en sneller blok..

De newfly trekt standaard erg moeilijk op en met het zware gewicht is het een al ellende waar je niet aan wilt beginnen.

De kymco agility zou kunnen, maar dan raad ik je beter nog een peugeot kisbee aan.. De kisbee ziet er met het kapwerk beter uit dan de kymco..
De kymco heeft een goedkope china look... Ook is het blok ongeveer het zelfde als van de kisbee.. Alleen alle kymco onderdelen zijn aardig prijzig.

Voordeel is dat je met de kisbee een veel grotere benzine tank hebt (6,5 liter) zowat de grootste voor een `china scooter`.

Wil je wat meer kwaliteit dan zou ik je de sym orbit aan raden.. Met de sym doe je wel een betere deal dan de kymco.. Het 6 deukjes sym blok is kwalitatief beter dan het kymco blok (zit veel meer acceleratie in) *heeft een langere krukas drijfstang* Dus per slag kom je sneller van ze plek.


Voor de new fly kijk hier eens:

https://scooterforum.net/threads/piaggio-new-fly-4t-2v-nacht-blauw.206965/

Heb er een soort review / blog geplaatst.
 
Welke piaggio fly?? Het oude model of de `new fly`? Ik heb zelf de `newfly`.. En als je hem begrensd laat, merk je dat je vermogen te kort komt met dat ding als je de 2 valve hebt. Dan is hij niet vooruit te branden.. Dus woon je ergens waar veel controlle is en je houd hem origineel, dan kan ik hem niet aan raden.. Scooter weegt nogal veel, en is een carburateur uitvoering.. Ondanks de 7,3 liter dat hij heeft, zuipt hij best nog veel brandstof. (haal ongeveer 190km met 1 tank) En dan rijd ik best goed door)
Overigens rijd de piaggio new fly, als je er een ander cdi eronder hangt, ontgrensd en de sproeier vergroot naar 80.

Dan zou ik je eerder de sym orbit 2 aanraden, heeft een beter en sneller blok..

De newfly trekt standaard erg moeilijk op en met het zware gewicht is het een al ellende waar je niet aan wilt beginnen.

De kymco agility zou kunnen, maar dan raad ik je beter nog een peugeot kisbee aan.. De kisbee ziet er met het kapwerk beter uit dan de kymco..
De kymco heeft een goedkope china look... Ook is het blok ongeveer het zelfde als van de kisbee.. Alleen alle kymco onderdelen zijn aardig prijzig.

Voordeel is dat je met de kisbee een veel grotere benzine tank hebt (6,5 liter) zowat de grootste voor een `china scooter`.

Wil je wat meer kwaliteit dan zou ik je de sym orbit aan raden.. Met de sym doe je wel een betere deal dan de kymco.. Het 6 deukjes sym blok is kwalitatief beter dan het kymco blok (zit veel meer acceleratie in) *heeft een langere krukas drijfstang* Dus per slag kom je sneller van ze plek.


Voor de new fly kijk hier eens:

https://scooterforum.net/threads/piaggio-new-fly-4t-2v-nacht-blauw.206965/

Heb er een soort review / blog geplaatst.
190 km met een 7,3 liter tank is best zuinig, maar je hebt die van jou harder laten lopen, ik heb zelf een vespa lx gehad (bijna hetzelfde blok) met een 7,5 liter tank haalde ik 150 km dus dan is zoeen fly best zuinig (heb het maar niet over mijn aprillia want dat verbruik is absurd)
mischien hoeft hij geen snelle scooter maar een beetje betrouwbare scooter.
en ja een kisbee is dan een goede keus als je een iets vlottere scooter wilt.
 
Ik heb zelf een sym orbit 2 , prima scooter ook zeer zuinig haal 1 op 35 wel altijd vrijwel volgas.
Qua kwaliteit, hij heb zn onderhoud wel nodig, dingetjes gaan wel stuk of worden minder heb er nu 12000 op staan.
het is geen machine van 15000 euro dat moet je wel in gedachten houden, 5 jaar 10.000 kan je naar mijn mening onbezorgd zonder problemen halen, 30000 valt wel te halen met deze scooter zoals ik al aan gaf dat moet je er netjes mee zijn.
mindere punten en
na 12000;

- zeer slechte standaard accu
- choke gaat snel stuk
- remmen zijn redelijk , kunnen meer rem kracht hebben naar mijn mening
- remvloeistof is waardeloos, heb ik al moeten vervangen na 10.000
- gashendel had wel wat steviger gemogen qua constructie
- snelheids meter op je wiel is kunststof, gaan ook stuk naar 10.000 heb er een stalen ingezet.
- bij rijder krijgt pijn aan ze reet naar 25 km afstand veels te hard achterop, de buddyseat voor is goed.
- buddy seat werd wat vaal na 10.000, kan je makkelijk zelf vervangen.
- standaard banden slijten ook snel.

+ roest gehalte is zeer laag
+ makkelijk op te voeren
+ trekt behoorlijk snel op
+ blok loopt nog net zo goed na 12000
+ zeer zuinig
+ goed afgeveerd
+ kappen montage en stevigheid is zeer goed.
+ uitlaat is stil
+ nette prijs en net geen budget scooter naar mijn mening

de sym met 6 deukjes in het blok van 2012 is ie

Ik hoop dat je er wat aan hebt sucsess
 
Back
Top