Beste high-end olie van dit moment?

RoyCo019

jakvj;eikak kcvjkc
Ik ben bijna weer door mijn olie voorraadje heen en voordat ik weer dezelfde olie koop wilde ik toch even weten of er niet toch nog wat beters is.
Ik heb even in de search gekeken, maar alle relevante topics zijn alweer 2 jaar oud en in die tijd lijkt me dat er toch weer een hoop vernieuwd, gebeurd en getest is.
Dus ik zou wel graag eens meningen/ervaringen horen van mensen.
Ik zelf heb ervaring met A747 en Silkolene Pro2, en met Pro2 heb ik zelf betere ervaringen, het laat minder roet achter en houd het blokje over het algemeen zoiezo een stuk schoner, smeren deden ze beiden naar mijn mening prima, nog nooit heb ik echt beschadigde cilinders gehad.
Wat voor mijn belangrijk is bij het kiezen van een olie: het moet goed smeren en dus zorgen dat je blokje super betrouwbaar is, het moet zo min mogelijk roet/dikke oliedrap achterlaten (op plekken waar je dit niet nodig hebt) en het moet de prestaties v/h blok uiteraard zo veel mogelijk ten goede komen.
Mensen met ervaring... brand maar los...
 
Advertisement - register to remove this

a747 hier, Het roet gehalte kan ook liggen aan de mengverhouding. Niet te veel olie mengen he. Maar voor watvoor scooter is het? Voor een normale straatscooter voldoet het goedkoopste prutmerk al, zonde om daar 22 euro per liter voor te betalen.

gr.
 
Tja leuk, maar weten jullie al om wat voor scooter het gaat... a747 in een niet snelle scooter is puur geld verspilling, motor gaat er niks beter door lopen.
gr

aangezien ik inderdaad nog niet weet over wat voor scooter het gaat, heb ik maar de mengverhoudingen van straat en sprintscooters hier neergezet ;)

en het is maar net wat de persoon in kwestie over heeft voor de olie...

persoonlijk meng ik liever 1:35 als 1:40... voor mn gevoel denks? :)
 
Nee het gaat natuurlijk niet om een straatscooter, dat je daar geen olie van 20€ in doet lijkt me logisch.
Ik heb altijd gereden met Evo's en nu een Speed06.
En ik meng 1:40 maar A747 laat echt nog wel wat roet achter t.o.v. Pro2 hoor...
 
ik vind BO motoroil de beste olie van het moment, dan de full synthetic met ester erin.

deze is net zo goed als a747 en pro 2 enzo.... maar de prijs is ene stuk voordeliger. namelijk 13 euro de liter.

dit is een olie die veel gebruikt word in de racerij. ik zelf rij met een mengverhouding hiermee van 1 op 50. (ja in de racerij zelfs) en nog nooit wat stuk gelopen daardoor.
 
ik vind BO motoroil de beste olie van het moment, dan de full synthetic met ester erin.

deze is net zo goed als a747 en pro 2 enzo.... maar de prijs is ene stuk voordeliger. namelijk 13 euro de liter.

dit is een olie die veel gebruikt word in de racerij. ik zelf rij met een mengverhouding hiermee van 1 op 50. (ja in de racerij zelfs) en nog nooit wat stuk gelopen daardoor.

Ja, maar waaruit concludeer je nu dan dat het de beste is ? (dus ivm a747/motul800/pro 2 etc)
 
Ja, maar waaruit concludeer je nu dan dat het de beste is ? (dus ivm a747/motul800/pro 2 etc)

als eerste er staat IK VIND HET DE BESTE........

en de kwalitijd is zeer zeker hetzelfde, de prijs de helft als alle genoemde olieen hierboven, dus dan lijkt mij dat je geen geld daarvoor over de balk wil gooien.

maar in de crosserij is hetn og veel bekender als in de scooter wereld.
 
mja, zoals je al zegt is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed en als het tog minder is dan verwacht heb ik nog een straatscooter staan die altijd wel olie nodig heeft:+
 
als eerste er staat IK VIND HET DE BESTE........

Ja, bedoel ik ook. Ik vroeg me gewoon af waarom je dat vindt.

Nou vraag ik me trouwens nog steeds af hoe je kan zeggen of de kwaliteit van Bo olie zeer zeker hetzelfde is als bv a747 of een andere eerder genoemde olie.

Adhv hoe je zuiger eruit ziet na een bepaald aantal draaiuren is nou niet echt een een waterdicht bewijs dat het even goed spul is. Evenmin dat je blok nog nooit in de soep is gelopen. Met castrol tts bv zou dat ook niet gebeuren.
 
Back
Top