Beste cilinder

scooterjoch

beunhaas
Ik ben bezig met een snelle Peugeot zenith te maken.
Maar welke cininder-uitlaat combi is het beste. Ik zit op het moment te denken aan 70cc polini corsa met yasuni r.
(Ps het is een Peugeot verticaal blok)

Mvg een beunhaas
 
Advertisement - register to remove this

Ja dit dus. Met 70 oid een beetje cruisen, absoluut prima. Gewoon lekker de begrenzingen er af, misschien een niet te dure 70, leuk leuk. Echt snel maken? Nee, daar zijn ze niet voor.
 
Op een Zenith 70cc gietijzer nemen met standaard 12mm Gurtner en standaard uitlaat, sport vario. Meer niet aan doen, zonde van de knaken.
 
Ik zou zelf niet verder gaan dan een dr70 , een goede vario, carbon membraanplaatjes, een Yasuni R en de originele 12 mm carb inclusief het complete luchtfilter systeem behouden.
Het blijft natuurlijk een peug vert blok wat meer een tour blokje is en dat altijd zal blijven,
al heb je met een dr70 natuurlijk wel een leuk extra koppel.
 
kan je er dan niet beter 17.5mm carbje opzetten? of heeft dat weinig/geen nut. ben benieuwd
Een17,5 mm Carb is prima ...echter met de meeste Carb`s moet je gaan Klooien met verloop rubber van spruitstuk naar Carb ,waarbij de STD luchtfilterbox weer niet past , en de boel Kl*te is met afstellen...
Er is een oplossing : een Honda Carb met Flens aansluiting .....Google eens ..... ;)
 
Een17,5 mm Carb is prima ...echter met de meeste Carb`s moet je gaan Klooien met verloop rubber van spruitstuk naar Carb ,waarbij de STD luchtfilterbox weer niet past , en de boel Kl*te is met afstellen...
Er is een oplossing : een Honda Carb met Flens aansluiting .....Google eens ..... ;)
Conclusie: 12mm carb houden.
 
Back
Top