This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Beste Carb 70 EVO

Just.in

Vr0em VroeM
Heej,

Mijn Polini EVO 70cc Tuned ligt hier, en gaat binnenkort onder mijn Piaggio NRG MC2 LC..
Toch ben ik er nog niet uit welke carburateur ik moet kiezen, ik twijfel nog te veel.

Zo zie ik de dellorto 25mm als een leuke carburateur, iemand goeie ervaringen mee ?
Of gewoon een 21 mm van dellorto eronder ?

Of een Mikuni 24mm Flatslide, of toch echt een 28mm PWK D-Slide?
Of misschien dan toch weer de nieuwe Dellorto VHST 28mm flatslide ?

Dit zijn allemaal vragen waar ik mee dobbel, hopelijk kunnen jullie mij wakker schudden. en heeft een val jullie ervaringen met een van deze carburateurs op deze cilinder

Onder het motto duurder hoeft niet altijd beter te zijn post ik dit.
Post het maar even, ik dank jullie zeer.

Mvgr,
 
Last edited:
ligt eraan wat je ermee wilt, als je bijvoorbeeld vaak rijdt (zoals naar school en/of werk) zou ik een niet al te grote carb. nemen , het verbruik is meestal dan wel zo hoog dat je er financieel echt niet blij van wordt dan raadtik je een 19 of 21mm carb. aan

als je m toch niet veel gebruikt kun je best groter nemen , een 24mm mikuni vlak is dan wel afdoende
 


Meestal, als jij en EVO 70 op je scooter heb, ga je er niet dagelijks mee naar je werk :| of school...

En als je scoot is opgefokt, heb jij heus wel het geld om het verschil in benzine tussen een 19 of een 24mm FS te betalen!!

Ik zou zeggen, have a look @ projecten.. De Mikuni 28mm D-slide is op dit moment ook wel erg in trek..

De 24mm F-side is nog steeds ook een hele goeie carb, waar ook goeie prestaties mee worden gehaald!
 
Als jij je cilinder heb laten tunen, dan ga je toch voor een hoog vermogen? zo ja dan zou ik de 24 fs pakken! uitstekende gasreactie en zeer makkelijk af te stellen. vind ik dan gewoon de gulde middenweg kiezen!
 
Even mijn mening;

28mm PWK; topcarb., afstelspul is wel prijzig...
24mm FS; ook erg goed, qua topvermogen blijft deze achter op de 28 PWK, maar hoor vaker dat een 24 FS soepeler rijdt... ook vrij prijzig qua afstelspul...
26mm VHST; supermooi carbje, ken nu 2 mensen die hem gaan gebruiken, en ik ben heel benieuwd... zal vrij eenvoudig af te stellen zijn, en afstelspul is goed verkrijgbaar, en relatief goedkoop...
28mm VHST; weet ik nix van, 26mm vind ik een mooie tussenmaat
25mm DO; vooral goedkoop, en simpel af te stellen... heb hem zelf gehad, en had achteraf toch liever een 24mm FS gehad... Reed wel goed, maar de afwerking is van een dramatisch slecht niveau... Wederom genoeg afstelspul, en cheap...
21mm DO; goede standaard, en zal ook wel goed lopen... Alleen qua topvermogen zal je achterblijven op alle bovengenoemde...

Zo, dit was mijn kleine advies
 

Kijk dit is een mooi overzichtje
Ik ben nu ook heel benieuwd geworden over die 26mm VHST
 
Originally posted by komo
24-vlak is denk ik wat feller dan de 28 mm-ers.


En waarom?
Kijk een 24 vlak zou misschien helemaal onderin wat feller zijn maar over het totale toerengebeid komt een 28 pwktje toch wel wat sterker door.
 
Last edited:
EVO Getuned rijd dus sowieso lekker en om natuurlijk het volle vermogen te kunnen gebruiken met ;

24 Vlak
26 VHST
28 VHST
28 PWK

Iemand trouwens ervaringen met die Dellorto 28 VHST ?