Beste brommer voor schadevrije jaren

Robin2311

New Member
Hallo,
Ik ben opzoek naar een brommer voor schadevrije jaren. Ik heb een budget van maximaal 500 euro. Ik heb al gekeken op Marktplaats maar het is toch lastig om een leuk brommertje te vinden op kenteken voor deze prijs. Hebben jullie suggesties?
M.v.g Robin
 
Advertisement - register to remove this

van laag naar hoog sorteren en de goedkoopste met kenteken kiezen.

Met een brommer bouw je trouwens geen schadevrije jaren op. Bij mijn verzekeraar krijg ik wel korting elk jaar dat ik schadeloos rijd, maar dat hoeven ze niet te doen
 
Hallo,
Ik ben opzoek naar een brommer voor schadevrije jaren. Ik heb een budget van maximaal 500 euro. Ik heb al gekeken op Marktplaats maar het is toch lastig om een leuk brommertje te vinden op kenteken voor deze prijs. Hebben jullie suggesties?
M.v.g Robin
Ik denk dat je een scooter zoekt waar zo min mogelijk aan kapot gaat?

bij een tweedehands scooter is dat echt niet te zeggen, persoonlijk zou ik voor een piaggio 4tact scooter gaan, deze zijn degelijk gebouwd, zuinig en niet onderhoudsgevoelig. Maar een oude scooter piaggio of niet, kan een hele boel problemen hebben/krijgen. Alleen ik denk dat een piaggio 4t lastig te vinden is voor €500. Met jou budget kun je wel een leuke tweedehands 2tact scooter kopen. Let goed op dat hij niet opgevoerd is behalve als je dat graag wilt haha.

Denk er wel aan dat een scooter die uit 2011 of eerder komt volgend jaar ook niet meer in milieu zones mag rijden.

waar ga je de scooter voor gebruiken? Als je hem bijvoorbeeld voor werk of school gaat gebruiken zal ik echt nog even twee keer nadenken over je budget, omdat je op je scooter wilt kunnen vertrouwen en (misschien) veel kilometers moet maken.

al met al komt het erop neer dat als je goed voor je scooter zorgt, deze je niet zomaar zal laten staan. Dus maak je niet te druk als het niet lukt om een piaggio te vinden in jou budget.
 
Ik wil 'm vooral voor plezier. Beetje toeren met vrienden. En hij moet lekker goedkoop in de verzekering zijn. Heb wel gekeken naar een tomos, puchje of een gilera. Maar er is niet veel soeps. Misschien een andere soort snorfiets. Want daar gaat mijn voorkeur eigenlijk wel naar uit.
 
als je een tomos, puch en gilera niks vindt moet je misschien naar iets anders zoeken dan een snorfiets. Want zo veel verschillen snorfietsen niet van elkaar.
 
Ik wil 'm vooral voor plezier. Beetje toeren met vrienden. En hij moet lekker goedkoop in de verzekering zijn. Heb wel gekeken naar een tomos, puchje of een gilera. Maar er is niet veel soeps. Misschien een andere soort snorfiets. Want daar gaat mijn voorkeur eigenlijk wel naar uit.
Oh dat maakt het anders, dan kan je inderdaad naar een thomosje of puchje kijken. Die rijden harstikke leuk in de zomer. Ik zie er heel veel in jou budget, veel zijn opgevoerd of zien er niet meer uit. Maar er zitten ook echt wel mooie tussen hoor! En dan heb je nog geld over om een beurtje te laten doen zodat je zeker weet dat het goed gaat.

Word best lastig om een ander soort snorscooter te vinden die zijn nou eenmaal wat prijziger. Maar het is niet onmogelijk.

Zo had ik heel veel geluk met mijn eerste scooter dit was een vespa lx50 met maar een beschadiging. Van iemand die woonde in amsterdam (millieu zone) waardoor hij ervanaf wilde. Mocht hem voor €600 meenemen. Ik heb hem een tijdje terug bijna voor het dubbele verkocht.
 
Ik ben opzoek naar een brommer voor schadevrije jaren.
En hij moet lekker goedkoop in de verzekering zijn.
Tegen beter in ga ik een link sturen.
Hoogstwaarschijnlijk gaat hier niets mee gedaan worden.
Maar toch...
 
Er zit inderdaad wel leuks tussen. Het moet alleen ook niet te ver weg zijn. (Noord-nederland) misschien dat jullie nog andere suggesties hebben voor snorfietsen. Bijv een honda mb of een wallaroo iets in die trend.
 
Maar wat is er dan mis met een gilera of tomos? Je hebt nog wel andere snorfietsen, maar ze lijken allemaal op elkaar
 
Zeker niks mis mee hoor! Hele leuke brommertjes. Maar het is toch ook wel leuk iets te hebben wat niet veel anderen hebben. Tuurlijk betaal je dan wel wat meer. Dus misschien moet ik rekening houden met €250 meer.
 
Ik zou dan gewoon de zoekterm ''snorfiets'' in de gaten houden op mp, met de max afstand ingesteld. Zie je vanzelf wel of er iets leuks tussen zit voor een goede prijs. Voor 500 kan je wel wat vinden
 
Ik denk dat je een scooter zoekt waar zo min mogelijk aan kapot gaat?

bij een tweedehands scooter is dat echt niet te zeggen, persoonlijk zou ik voor een piaggio 4tact scooter gaan, deze zijn degelijk gebouwd, zuinig en niet onderhoudsgevoelig. Maar een oude scooter piaggio of niet, kan een hele boel problemen hebben/krijgen. Alleen ik denk dat een piaggio 4t lastig te vinden is voor €500. Met jou budget kun je wel een leuke tweedehands 2tact scooter kopen. Let goed op dat hij niet opgevoerd is behalve als je dat graag wilt haha.

Denk er wel aan dat een scooter die uit 2011 of eerder komt volgend jaar ook niet meer in milieu zones mag rijden.

waar ga je de scooter voor gebruiken? Als je hem bijvoorbeeld voor werk of school gaat gebruiken zal ik echt nog even twee keer nadenken over je budget, omdat je op je scooter wilt kunnen vertrouwen en (misschien) veel kilometers moet maken.

al met al komt het erop neer dat als je goed voor je scooter zorgt, deze je niet zomaar zal laten staan. Dus maak je niet te druk als het niet lukt om een piaggio te vinden in jou budget.
Piaggio is wel duur met de verzekering.. Als goedkoopste zou ik dan ongeveer iets meer als 80 euro voor betalen..
Me peugeot kisbee kost dan 44 euro voor een jaar.
Post automatically merged:

Ik wil 'm vooral voor plezier. Beetje toeren met vrienden. En hij moet lekker goedkoop in de verzekering zijn. Heb wel gekeken naar een tomos, puchje of een gilera. Maar er is niet veel soeps. Misschien een andere soort snorfiets. Want daar gaat mijn voorkeur eigenlijk wel naar uit.

Neem een oude model peugeot kisbee. Makkelijk aan onderdelen te komen en spot goedkoop in de verzekering als je schade vrije jaren hebt.

Piaggio voor 500 euro is vast wel een duur brok ellende van een ander.
 
Heb vanmiddag een leuke SYM Cello met 14k 600eu op de teller opgehaald in wat ik kan zien zeer goede staat. Het is wel een beetje zoeken naar de juiste advertentie, maar er zitten prima scooters tussen.
Een advertentie als deze is bijvoorbeeld een parel. Dit is dan wel geen snor, maar als je naar de uitlaat kijkt en de begeleidende tekst weet je dat je goed zit. Alles wijst hier op de perfecte omstandigheden van een scooter. Mooie foto's, dikke keet op de achtergrond, geen roest etc etc. Kun je vast voor 450 eu oppikken.


Ook zag ik de kisbee laatst voor 575 eu meen ik. Ook zonder roest met mooie km stand. Snor, nieuwe banden, van een oudere meneer geweest. Helaas reageerde hij na een tijdje niet meer.
 

Attachments

  • Screenshot_20210513_012415.jpg
    Screenshot_20210513_012415.jpg
    169.3 KB · Views: 5
Last edited:
Back
Top