Beste afstelling Aprilia sr (morini)

Scootie Boy

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben nog beginnend met het afstellen enzo van scooters en heb wat vragen
wat het beste is om mijn scooter optimaal af te stellen.

Ik heb een Aprilia sr morini blok hoogst waarschijnlijk uit 2002.
Er zat een standaard uitlaat onder zonder begrenzer.
Ik heb er nu een Leovince TT onder gezet nog met begrenzer maar
ga deze er zo uithalen.
Aangezien hij met begrenzer net 30 km/h haalt (met oude uitlaat 75) dus
dat klopt niet. Alleen ben ik bang dat dat niet genoeg is.
Ik weet niet hoeveel gram rolletjes erin liggen ik ga ervan uit std rollen (6,5 gram) Nu heb ik ergens gelezen dat ik ongeveer rond de 4,5 gram moet gaan zitten? klopt dat. Verder loopt hij stationair wel goed, dus sproeier is neem ik aan goed. Ook trekt hij nu sloom op maar dat komt neem ik aan ook door de zwaardere rollen. Misschien nog trek/druk veren veranderen voor sneller afstellen?

Voor meer info vraag maar :henko:

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je ook een iets grotere sproeier moet.

En als je van std uitlaat naar terugloper gaat moet je meestal wel; lichtere rollen,strakkere trekveertjes,strakkere drukveer en dus een iets grotere sproeier
 
Ik denk dat je ook een iets grotere sproeier moet.

En als je van std uitlaat naar terugloper gaat moet je meestal wel; lichtere rollen,strakkere trekveertjes,strakkere drukveer en dus een iets grotere sproeier
Oke bedankt voor je reactie. Ik zal straks ook even kijken wat voor sproeier er inzit. Want volgens mij is die gewoon goed. Maar andere drukveertjes en trekveertjes wat voorn?
 
Rode of groene trekveertjes(malossi dan) en ik zou een gele(malossi) drukveer nemen.

Dat zal waarschijnlijk wel goed lopen.

Maar kan ook best zijn dat je een rode drukveer nodig bent
 
Rode of groene trekveertjes(malossi dan) en ik zou een gele(malossi) drukveer nemen.

Dat zal waarschijnlijk wel goed lopen.

Maar kan ook best zijn dat je een rode drukveer nodig bent
Ok ik zal hier later eens op terug komen.
Want heb net me uitlaat eronder en de prop d'r uit gehaald. Gelukkig loopt hij nu weer een hogere top zo rond de 65 ofzo. Alleen houd hij soms in als ik volgas ga ook na een tijdje warm rijden. Dus dat is waarschijnlijk de sproeier. Nou zat hiervoor een std uitlaat zonder prop op hoeveel maten groter zou ik een sproeier nodig moeten hebben? En liefst ook een link naar easyparts bv. zodat ik hem meteen kan bestellen :p En btw welk merk enzo want heb hier totaal geen idee van wat goed is en slecht.

Alvast bedankt.
 
En. Heb nog een vraagje, waar vind ik mijn vlotterbakje =$. Want ik zie hem nergens. Tenminste als hij onder mijn zadel zit kan ik hem moeilijk zien/aanpassen...

Gr,
 
Zit aan de onderkant van je carburateur.

Dit ding dus:

[ir]http://www.scootparts.nl/WebRoot/Scootpartsdb/Shops/Scootparts/47EA/C825/0A55/3302/24FE/3E94/B8AD/04B9/13ap40_m.jpg[/ir]

Zit hieronderaan zoals je ziet:

[ir]http://www.scootparts.nl/WebRoot/Scootpartsdb/Shops/Scootparts/46D9/3461/222B/0AEC/9FC9/3E94/B8AD/CC47/13AP17.JPG[/ir]
 
Back
Top