Beste 70 cc setup aerox 2006.

YarinVV

New Member
Ben een Aerox project gestart , scooter moet wel geschikt blijven voor de openbare weg.
Graag advies over de beste 70 cc setup.
Welke cilinder 70 cc laag of hoog toeren prioriteit is de oliepomp behouden !
Moet de standaard krukas vervangen worden ?
Carburateur 17,5 mm of groter ?
Bij deze combinatie is het nodig om de ontsteking en koppeling te vervangen zo ja voor welk type ?
Welke drukveer (kleur) en hoeveel gram de rolletjes ?

Veel vragen allemaal dus ik kom veel onderwerpen hier over tegen op het forum maar een complete setup niet.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Laagtoerig = Aardig wat trekkracht onderin en hoogtoerig = snelheid en kracht

Gezien de toeren van een laagtoerige cillinder is t mogelijk op een std krukas, Hoogtoerig zou ik hem vervangen voor een ander , Carb ligt eraan wat je wilt gaan rijden , Hoogtoerig kan een 21MM makkelijk op en laagtoerig is een 21mm moeilijk af te stellen, Dus zou ik op 17,5 met laagtoerig gaan zitten.

Koppeling en ontsteking is niet persee nodig hooguit je trekveertjes en drukveer , Rollertjes van je Vario zou ik ook aanpassen inderdaad , Gewicht hangt af van het totale plaatje wat je in gedachten heb.
 
ik zou een 70cc malossi sport pakken i.c.m. 17.5 mm carburateur, malossi koppeling(Voor meer trekkracht) en een yasuni r of een sito uitlaatje

ik heb deze setup ook gehad en trok hem tot de 120 op autoteller
 
ik zou een 70cc malossi sport pakken i.c.m. 17.5 mm carburateur, malossi koppeling(Voor meer trekkracht) en een yasuni r of een sito uitlaatje

ik heb deze setup ook gehad en trok hem tot de 120 op autoteller
Ik heb 70cc malossi sport en 19mm carb hoe heb jij hem 120 laten lopen? Die van mij loopt 90
 
120 in zijn natte droom wellicht. 90 is ook wel matig. 95+ moet te doen zijn.

Ik zou een gietijzeren 70 pakken, zoals malossi, polini, stage6. Als je handchoke hebt zou ik 19mm nemen. Sowieso goed de krukas checken aangezien het een oude scooter is. Oliepomp kun je behouden en dan bij elke benzine tank een paar milliliter toevoegen voor de veiligheid. Als uitlaat een Yasuni R of Sito 587.
 
Ben een Aerox project gestart , scooter moet wel geschikt blijven voor de openbare weg.
Graag advies over de beste 70 cc setup.
Welke cilinder 70 cc laag of hoog toeren prioriteit is de oliepomp behouden !
Moet de standaard krukas vervangen worden ?
Carburateur 17,5 mm of groter ?
Bij deze combinatie is het nodig om de ontsteking en koppeling te vervangen zo ja voor welk type ?
Welke drukveer (kleur) en hoeveel gram de rolletjes ?

Veel vragen allemaal dus ik kom veel onderwerpen hier over tegen op het forum maar een complete setup niet.

Alvast bedankt.
Hoogtourig zal hem zowiezo niet worden en al helemaal niet als je oliepomp wil bewaren. Ook
Is het geen ideale straatsetup. Als je niet van spanning sleutelen en echt hard gaan houd:)


Hoogtourig rijden kost ook flink geld en alles is er duurder voor qua onderhoud en onderdelen.

Zou luisteren naar de jongens hier
Black trophy of streetrace Polini Corsa allemaal leuk
19mm yasuni r
Sito plus als je niet wil opvallen en wel vermogen inlevert
Verder kan je ander variotje doen en afstel spullen en dat is het wel zo wat
 
Back
Top