Bestaat zoiets?

Status
Not open for further replies.

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Ik ben op zoek naar "iets" wat ik kan gebruiken om de koppeling richting de poeli te drukken om zo de koppeling vast te kunnen zetten met die platte schroefdraad "revet".

Dus een soort "iets" die de de koppeling en de drukveer naar de poeli kan trekken en onder druk kan houden.

Reden is dat het me niet lukt om in mijn eentje de koppeling en druk veer onder spanning te houden en dan de platte revet er op te krijgen. Te veel tegen druk.

Iemand suggesties? Geen poelie trekker maar een koppeling/poeli "drukker"?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

Die zou dan toch moeten passen is voor 125mm en kleiner.
Ik zal zo even meten wat de minimale maat is.

En klopt, het rondje moet op de achterkant drukken denk ik, anders krijg je de moer er niet vanaf.
Moet hem zelf nog gebruiken, zit nog in de verpakking. :D

Haalt ie gemakkelijk
IMG_20200329_171242181.jpg
 
Last edited:
1585502416870.png

Met een paar stukjes ijzer en draadeind maak je zelf zoiets, met een lip voor in de bankschroef vast te zetten en de grote dop door
het gat voor de moer aan te draaien.
kosten €1.00 en middag knutselen.
 
Hoezo onnodig, ik werk liever veilig.
Als het mis gaat met de hand voet methode kan het goed fout aflopen.
Het kan 10X goed gaan, en de 11 keer heb je alles in je smoel hangen.

Overdrijven is ook een vaak. Je maakt gewoon de moer wat losser.. Dan je hand en voet erop.. Moer eraf nemen en rustig omhoog laten komen.

circa 7 a 10 sec werk..
 
Eurokit heeft wel gelijk. Zelf de monteurs van Zandri en Joey Schaar doen dit op de "hand/voet" methode. Zelf heb ik het ook zo tig keer gedaan. Die moer is wel soms een probleem, maar met een grote baco en rammen op de bankschroef is een fluitje van een cent!

Maar idd, zo een tool bestaat wel. Is wel beter als je vaak met je setup kloot en diverse koppelingsveren uit gaat proberen (en trekveertjes natuurlijk).
 
Het was meer bedoeld als een "work-around", die moeren zitten soms zo erg vast dat je met speciaal gereedschap ook niet echt ver komt.. Maar goed, vooralsnog; goed gereedschap is het halve werk zullen we maar zeggen dan :)
 
Het was meer bedoeld als een "work-around", die moeren zitten soms zo erg vast dat je met speciaal gereedschap ook niet echt ver komt.. Maar goed, vooralsnog; goed gereedschap is het halve werk zullen we maar zeggen dan :)

Of het nou gaat om moeren of remcupjes, cilinders, of tijd zetten of wat dan ook daar heb ik wel verstand van maar mijn lichaam werkt niet mee.

Daarom dit topic met die vraag. En ik ben niet het type die zijn lichamelijke kwalen openbaar zet. Ik ben geen zielepiet.

Gewoon een vraag, mijn lichamelijk tekortkomingen gaan niemand wat aan.

Die me denken aan toen... laat ook maar.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top