Beschuldiging scooterdiefstal (REPARATIEKOSTEN +1100 euro)

Status
Not open for further replies.

Giape08

Well-Known Member
Hallo een paar vrienden zijn beschuldigd voor scooterdiefstal, en hebben nu kosten voor 1100 euro. Ze zijn minderjarig en allemaal rond de 16 jaar.

Verhaal:
Er ging de ronde dat er een speedfight te koop stond, dus zij gingen even kijken en duwden de scoot een beetje vooruit. 30 sec later komt de eigenaar naar buiten van zijn zaak en beschuldigd ons van scooterdiefstal, maar we mogen naar huis gaan. Later komt hij hun achterna, en zegt dat hij de politie heeft gebeld.

Daar moeten mijn maten hun verklaring afleggen, allemaal hetzelfde natuurlijkO-)

even ertussen
Door de radio horen ze dat ze hun 'Buitenlandse bende noemen"}:O

We verwachten natuurlijk dat er niks gebeurd, want ze hebben niks gedaan met de scooter.

Maar nu een jaar later krijgen ze te weten dat ze naar de volksrechter moeten en kosten moeten betalen van 1100 euro.

Wat kunnen zij daartegen doen?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt me idd heel erg sterk dat dit het hele verhaal is. Zo'n dealer kan niet zo maar even zoveel geld op je vrienden verhalen, daar gaat een hele procedure overheen waar je vrienden ook hun woordje hebben kunnen doen. Dan moet er echt wel schade zijn geweest of wat dan ook.

Lijkt me idd heel erg sterk dat dit het hele verhaal is. Zo'n dealer kan niet zo maar even zoveel geld op je vrienden verhalen, daar gaat een hele procedure overheen waar je vrienden ook hun woordje hebben kunnen doen. Dan moet er echt wel schade zijn geweest of wat dan ook.

De eigenaars van de scooter hebben niet eens een geldige factuur, en toch moet ze het betalen..:mad:

Ja zoiets klopt niet he, ze kunnen niet zomaar ff langskomen en zeggen van, ja dit is wat je betaalt.

Heb je de scooter al eens bekeken? Hebben je vrienden niet het ding in de prak gereden?

volgens mij vertel je maar de helft van het verhaal, en als dat ding te koop zou staan, waarom ga je dan niet naar de eigenaar om te vragen of je even mag kijken en eventueel een rondje mag rijden. en dat schade aan de voorkap en stuurkolom oogt mij een beetje naar een stuurslot knakken...

volgens mij vertel je maar de helft van het verhaal, en als dat ding te koop zou staan, waarom ga je dan niet naar de eigenaar om te vragen of je even mag kijken en eventueel een rondje mag rijden. en dat schade aan de voorkap en stuurkolom oogt mij een beetje naar een stuurslot knakken...

Ja, ik denk dat ze die scooter meteen zagen en dus snel even keken,want die scooter zag er echt kapot uit, dus kon je beter even kleinbeetje kijken of het nog wel de moeite was, voor testritje ofzo.

Ja zoiets klopt niet he, ze kunnen niet zomaar ff langskomen en zeggen van, ja dit is wat je betaalt.

Heb je de scooter al eens bekeken? Hebben je vrienden niet het ding in de prak gereden?

Ja, dat ding is maar 30 cm bewogen ofzo, en ze hebben er daarna nog meegereden de eigenaars en er was niks mis mee.

Maar een jaar later blijkbaar wel....

Ik snap de helft van dit verhaal niet.
Ze duwden de scooter 30cm vooruit en toen was de scooter kapot ?
Lijkt me dat de jongens mazzel hebben dat ze niet worden vervolgd voor poging tot diefstal of iets dergelijks.
Maar je kan er wel iets tegen doen hoor.
Gewoon betalen en dan ben je van het gezeur af.

Ik snap de helft van dit verhaal niet.
Ze duwden de scooter 30cm vooruit en toen was de scooter kapot ?
Lijkt me dat de jongens mazzel hebben dat ze niet worden vervolgd voor poging tot diefstal of iets dergelijks.
Maar je kan er wel iets tegen doen hoor.
Gewoon betalen en dan ben je van het gezeur af.

ja, gewoon betalen is makkelijk gezegd, even 1100 euro afdokken voor niks.

Tja, als ik jouw kant moet geloven wordt je wel keihard genaaid hier, waarschijnlijk is het ding betrokken geweest in een ongeval, en willen ze het nu via die manier vergoed krijgen.

jah, jij zegt dat het voor niks is... maar toch heb ik een gevoel dat ik een gedeelte van een verhaal mis hoor... no offence verder, maar helemaal kloppen doet het niet

jah, jij zegt dat het voor niks is... maar toch heb ik een gevoel dat ik een gedeelte van een verhaal mis hoor... no offence verder, maar helemaal kloppen doet het niet

Ja heb het zo kort mogelijk proberen te formuleren, maar wat klopt er dan niet volgens jouw, kan ik dat dan even verduidelijken.

Status
Not open for further replies.
Back