This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Berini Napoli Euro4 slaat moeilijk aan

BoVo78

New Member
Hallo allemaal, ten eerste beste wensen.

Om het jaar 'goed' te beginnen heb ik een probleem met mijn Berini Napoli (Chinese Euro4 GY6) waar ik op klem loop. In het kort: Ik moet echt lang doorstarten voordat hij aan wil slaan. Dit is spontaan opgekomen. Als hij eenmaal loopt loopt hij netjes, constant, motorstoringslampje brandt niet en hij rijd ca. 60-65 km/h op de teller.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Kleppen gesteld
Compressie gemeten (9 bar bij warme motor -> is dat voldoende?)
Nieuwe bougie
Bobine doorgemeten (4 ohm)
Benzine ververst

En nu weet ik het niet meer....

Staat nu ca. 10k km op de teller, heeft 1000km geleden beurt gehad. Als ik de injector eruit haal 'sproeit' hij als ik op de starknop druk en ik heb ook een vonk. Heeft iemand hier nog een suggestie waar ik naar kan kijken? Kan de timing van de injectie of ontsteking bijvoorbeeld verschoven zijn?

Bedankt alvast voor de tips!

Bedankt voor de suggestie. Het is een injectie scooter, dus heeft niet echt een choke. Ik zit nu wel aan de IACV (Idle Air Control Valve) te denken, dat deze in de fout gaat. Ik ga hier eens verder naar kijken.

Toch maar even verder aan het sleutelen geweest. Zuiger is volgens mij wel klaar, cilinder heeft geen voelbare schade? Meningen iemand?

Attachments

• 20250105_212351.jpg
    63.4 KB · Views: 12
  • 20250105_212430.jpg
    33.6 KB · Views: 12
  • 20250105_212458.jpg
    55.6 KB · Views: 12
Je zou de cilinder kunnen laten meten , of deze nog rond is . Maar voor het geld waar je op ali een hele set voor koopt , is het slijpen en honen , het niet waard om te laten doen. 9 Bar is genoeg om te lopen , maar als hij warm is zou hij wel iets meer mogen hebben . Nieuw is 15 bij 600 toeren .