Pinootje,
in principe is dit een vlotter in je tank die verbonden is met een potmeter (=variabele weerstand)
Wanneer de tank vol is drijft deze vlotter in de hoogste stand en de potmeter heeft dan een weerstand tussen de 4 en 10 Ohm.
Wanneer de tank leeg is drijft deze vlotter in de laagste stand en de potmeter heeft dan een weerstand tussen de 97,5 en 107,5 Ohm.
Jouw Benzinemeter kun je dus zien als een Ohm-meter of te wel een weerstandsmeter.
Jouw meter geeft te weinig aan dus er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn:
1. De meter zelf, wijkt af.
2. De wit/gele draad tussen je cockpit en de tanksensor heeft een te hoge weerstand (lees, slecht contact)
3. De groene draad tussen je tanksensor en de massa van je scooter heeft een te hoge weerstand (lees, slecht contact)
4. De connectoren in de wit/gele en/of groene draad vertonen een slecht contact (kan oxidevorming zijn)
5. De tanksensor zelf, wijkt af.
Dus multimeter erbij nemen en meten maar.
De punten 2, 3 en 4 zijn het waarschijnlijkst.