Benzinemeter werkt niet

Daan3011

New Member
Hallo,

mij heb een Vespa lx50 4t en een 2t die ik beide aan het opknappen ben. Nu ben ik bijna klaar alleen doen van beiden de benzinemeters het niet.

hoe kan ik dit het beste oplossen en vooral, waar moet ik eerst naar kijken? Ik heb namelijk geen idee.

groetjes Daan
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je met "doen het niet"?
Reageren ze helemaal niet als je de contactslot op "aan" zet of geven ze de verkeerde waarde?
 
Wanneer ik het contact aan zet bij de ene dan reageert de meter helemaal niet en bij de andere komt hij een heel klein beetje omhoog maar blijft dan op die hoogte
 
Dit wordt een lekker duidelijke topic, twee scooters met dezelfde problemen genaamd de ene en de andere. :rolleyes:

Dus bij de ene controleer of je cockpit spanning krijgt en de bekabeling tussen cockpit en tankvlotter geen onderbreking of slecht contact vertoont.

Bij de andere kijk of de bekabeling tussen cockpit en vlotter geen slecht contact vertoont en of de vlotter in orde is.
 
Het eerste waar ik aan denk is dan toch de vlotter zelf. Dat ie blijft hangen dus (mechanisch). Misschien E10 getankt? Dat kan dit soort problemen in de hand werken. (Voor wie het nog niet wist: E10 is ongeschikt voor bijna alle scooters).
 
Back
Top