Benzinemeter werkt niet..

Black-X

Well-Known Member
Nouja me benzine meter werkt dus niet.. Volges mij ligt dit dan dus aan of een kapotte wijzer, of een kapotte meter of iets er tussen in van bekabeling dat niet goed zit? Maar hoe meet ik du of mijn sensor goed is, ik bedoel is me wijzer afhankelijk van de weerstand van de sensor en de elektriciteit die die dan krijgt of is me benzinemeter een soort van Ohm meter?

Advertisement - register to remove this

Ik wil graag dit topic aangrijpen om mijn benzinemeterprobleem ook te delen :P Mijnes doet het dus wel, alleen hij reageert realtime op schommelingen in het benzineniveau (wijzer gaat dus continu heen en weer) Hoe zou dat kunnen komen?

Maar ontopic: die vlotter is een soort van regelbare weerstand. Als je m uit je tank haalt, en omhoog doet, gaat je meter naar vol, en vice versa. In volle stand is er dus weinig weerstand = groter stroompje naar meter = wijzer naar vol. Bij leeg is er veel weerstand = kleiner stroompje = wijzer naar leeg. Wel logisch, als je je contact uit zet gaat de wijzer vanzelf naar leeg :)

Ik heb hier dus ook al sinds dat ik de scoot kocht last van(aantal keren moeten lopen... :| ) Waar zou dit aan kunnen liggen??? Bij mij heb ik alle stekker aansluitmogelijkheden geprobeerd@teller...

Tja.. Dat wil ik dus voorkomen ;)

Maar accu leeg is het niet, kan electrisch starten, knipperlichten werken andere lampjes op dashboard ook..

En dan ook nog eens op het moment dat ik me scooter start is er in principe niet eens een accu nodig om het te laten werken..

Back