Benzinemeter baotian defect

Lowa

Well-Known Member
Hi,:?
Mijn benzinemeter van mijn Baotian BT49QT-12 slaat niet meer uit terwijl mijn tank halfvol zit.
Wat kan het probleem zijn. De lichten doen het wel.

Gr. Lowa
 
Advertisement - register to remove this

Tankvlotter die vast zit. Even je tankvlotter eruit halen (waarschijnlijk moet je de achterkappen eraf halen) en dan een tikje op het pinnetje geven zodat hij weer vrij kan bewegen.
 
Hi Melv16,
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken naar de achterkappen. De achterkofferbak drager moet er eerst af. De tankvlotter zie ik die aan de buitenkant van de tank? Moet ik eerst de tank leegmaken om bij de vlotter te komen of hoeft dat niet.
Ik dacht eerst goed informeren voordat ik eraan begin.
Bedankt. Gr Lowa
 
Last edited:
Als je tank niet al te vol zit kun je hem gewoon zo los halen.

article19172413.jpg


Je moet dat messing kleurig plaatje met die soort tandjes een slag draaien en dan komt deze jongen eruit:

pro_631_74081_0_1.png


In het midden ongeveer zie je de bevestiging van het vlottertje zelf met het ijzeren staafje aan het zwarte kunststof deel. Dit zit vast dmv een borgplaatje. Als je bij dat borgplaatje een paar keer op het ijzeren staafje tikt (aan de kant van het borgplaatje) moet hij losser gaan zitten. Moet gewoon heel soepel op en neer kunnen bewegen en dan is het goed.

Daarna even testen of je benzinemeter op en neer gaat voordat je hem terug stopt in de tank. Scooter gewoon op contact zetten en dan met je handen de vlotter naar boven en beneden doen.
 
Hartstikke bedankt melv nu weet ik duidelijk waar ik moet zijn en wat te doen. Ga er gelijk mee aan de slag.
 
Ben net klaar om die vlotter te controleren heeft me 2 uur gekost om kappen los te halen en te monteren heb het een tikje gegeven maar toch geen beweging. Denk dat het toch kapot is. Is het een universele vlotter of speciaal van baotian. En waar zou ik het kunnen bestellen. Bedankt.
 
Gaat het vlottertje nu wel soepel op en neer dan ? En heb je je accu aangesloten gehad toen je testte ? Anders even een nieuwe halen idd. Meeste scooterzaken zouden dit wel moeten kunnen bestellen.
 
Vlotter gaat soepel. Contactslot was aan. Maar geen reactie van de meter. Denk dat het kapot is. Dinsdag nieuwe proberen te bestellen bij de brommerhandel weet niet of het makkelijk te vinden zal zijn van dit merk . Ik ga zo snel mogelijk proberen die scooter te verkopen is allemaal plastic en èènmaal een schroef eruit wil het niet meer pakken. In ieder geval hartstikke bedankt voor je goede uitleg, is mij toch gelukt alleen is het onderdeel echt defect.
 
weet je zeker dat je metertje niet gewoon defect is?
misschien is er wel een zekering gesprongen?
misschien ergens draadbreuk?
ik stel voor om dat eerst eens even door te gaan meten allemaal
 
Back
Top