benzinekraan en vacuumpomp

DarkSaiyan

EVO pk's
benzinekraan en vacuumpomp

hoi,

ik wou graag weten wat t verschil is en wat ze inhouden.

ik heb een aprilia sr 2000 en mijn benzinekraan/vacuumpomp is dus niet meer in orde.

als ik mijn benzineslangetje uit de carburateur haal komt er GÉÉN benzine uit. me scooter rijd nu uiteraard niet. ik heb de kappen van de scooter afgehaald en heb de vacuumpomp/benzinekraan onder de benzinetank gehaald en het blijkt dat als ik benzine in het grote gat doe, dat het NIET doorstroomt via het benzinebuisje dat het weer afgeeft aan het slangetje en vervolgens in het carburateur komt.

weet iemand of dit te fixen is ?


PS. het is volgens mij niet een originele. er staat geen APRILIA op maar er staat PAIDLI met een teken ervoor op.

kzal binnenkort een foto posten.
 
Advertisement - register to remove this

Benzinekraan: werkt gewoon simpel met een kraantje... kraantje open = benzine.. kraantje dicht = geen benzine..

Vacuumpomp: door de drukwisseling van je vacuum-slang word er zeg maar door de druk een kraantje 'tijdelijk' open gezet...

Dus er komen 2 slangen vanaf je tank.. 1 gaat op je vacuum-aansluiting op je carb/motorblok, de ander is je benzine-slang, (de dikste meestal)

Zogauw er dus drukverschil blijft komen, (dus als je scooter rijd) word er dus ook ook benzine toegevoerd,

soms komt het voor dat je pomp stuk is, dan doet hij het dus niet meer (geen benzine) of hij blijft juist stromen...

Er hoeft ook niet perse Aprilia op te staan... ;)

Hoop dat het nu duidelijk is :)


/Edit: als je aan het dunne slangetje zuigt, moet er benzine uit de andere slang komen...

En als hij het niet meer doet, beter een nieuwe kopen, het priegelwerk wat je dan evt moet verrichten om erachter te komen dat het tog niet meer te maken is, kan je beter een nieuwe voor kopen ;) kost 25 euro ofzo..
 
HARTSTIKKE BEDANKT voor je antwoord :) je hebt alles echt perfekt uitgelegd.

ik heb zelf dus een vacuumpomp. maar is het niet handiger en goedkoper als ik een benzinekraan koop ?

of is een vacuumpomp beter dan een benzinekraan iemand die ervaring met een benzinekraan heeft ???

ik zag net op easyparts dat een benzinekraan voor een SR 13 euro kost.
 
Last edited:
Back
Top