Benzine vraag? en vraag over DR70

Patrios

SR ot. minna vert. rider
Ik ben nu zelf mijn benzine gaan mengen
en nu heb ik gelezen: dat het beter is benzine met
octaannummer of gehalte 98 te nemen in plaats van 95.
Wat is het verschil hier tussen?
En is dat met 98 hetzelfde als wat ze bij tankstations super+ noemen?

Kan je met een DR70 op minna. vertikaal
gewoon met orginele uitlaat en carburateur blijven rijden?
of is het verstandiger om 17,5mm carburateur aan te schaffen i.v.m.betere koeling.

(Ik wil liever wel met standaart uitlaat blijven rijden i.v.m. veel controles hiers in het dorp.)

alvast bedank.
 
Advertisement - register to remove this

denk dat er over benzinen en mengen genoeg te vinden is in de search, maar het is wel de gewone benzinen bij de pomt en als ik het goed heb moet je dan de groene pomp nemen dit is 98 en de rode is 95 dacht ik. het verschil tussen 95 en 98 is dat 98 minder snel detonerd (pingelen), en dus ook beter loopt.
enn ewat die carb betreft neem lekker een 17,5 standaard uitlaat kan wel mar zal niet echt optimaal lopen.
 
98 tanken met een dr70 is niet nodig detoneren doet ie tog nie en verschil merk je ook niet dus beter 95 das trouwes nog goedkoper ook
en die 12 mm zou ik vervangen voor een 17,5 of een 19 dat loopt veel beter zul je merken.
 
Originally posted by nudeltuning
denk dat er over benzinen en mengen genoeg te vinden is in de search, maar het is wel de gewone benzinen bij de pomt en als ik het goed heb moet je dan de groene pomp nemen dit is 98 en de rode is 95 dacht ik. het verschil tussen 95 en 98 is dat 98 minder snel detonerd (pingelen), en dus ook beter loopt.
enn ewat die carb betreft neem lekker een 17,5 standaard uitlaat kan wel mar zal niet echt optimaal lopen.

het is natuurlijk net altijd zo dat die kleuren zo zijn..
ken genoeg bezinepompen waar het anders is...
en voor de rest klopt het verhaald
dat 98 (ook wel super+)
een hoger klopvastheid heeft dan 95...
maar het licht ook aan het volume van je kop welk soort bezine je moet tanken maar dan is bij jouw helemaal niet nodig
als je hier echt meer over wil weten moet je gewoon ff searchen op: detoneren of pingelen ;)
 
heb met me vorige 70cc altijd met standaard carb en zelfs standaard sproeier gereden (eigenlijk gewoon alles standaard, behalve jah die cilinder en krukas en lagers).
zelfs de cilinderkop was nog die van de originele cilinder.

cilinder heeft nu al een 6000 km afgelegd, reed als een bom, nog altijd, ziet er mij nog steeds in goede staat uit.

dus jah het is wel beter grotere carb te nemen, maar jah
je zal niet onmiddelijk stilvallen moest je carb niet vervangen

jah uitlaat maakt niet uit
je kan eventueel wel sito plus ofzo kopen, maar met standaard uitlaat zal je ook wel vooruit geraken.
 
Originally posted by Bart@JBH
het is natuurlijk net altijd zo dat die kleuren zo zijn..
ken genoeg bezinepompen waar het anders is...
en voor de rest klopt het verhaald
dat 98 (ook wel super+)
een hoger klopvastheid heeft dan 95...
maar het licht ook aan het volume van je kop welk soort bezine je moet tanken maar dan is bij jouw helemaal niet nodig
als je hier echt meer over wil weten moet je gewoon ff searchen op: detoneren of pingelen ;)

Nee! De twee standaard loodvrije benzine soorten hebben een groen handvat. Super+ heeft een rood handvat en bevat WEL lood en mag je NOOIT tanken.

Het verschil tussen Euro (want dat is het!) 95 en 98 is het octaangehalte, welke voor je scooter geen reet uitmaakt.
 
Originally posted by JeroenMeloen
Nee! De twee standaard loodvrije benzine soorten hebben een groen handvat. Super+ heeft een rood handvat en bevat WEL lood en mag je NOOIT tanken.

Het verschil tussen Euro (want dat is het!) 95 en 98 is het octaangehalte, welke voor je scooter geen reet uitmaakt.

k ik werk zelf dus oo kbij een bezine pomp.... dus als jij het zonidg beter weet ga je gan :|

maar je hebt het nieuws uit 1997 dan tog wel gemist dat het verboden is om lood te verkopen in bezine
dus sinds dien is er lood vervanger op de markt
en 9 van de 10x is rood super ongelood 98 of te wel super,super+

en octaan gehalte maakt bij dus wel uit op je scooter.
aangezien 98 klopvaster is als 95 zal hij hierdoor minder snel gaan detoneren/pingelen!!!!

bart
 
Ten eerste is het octaangetal en niet octaangehalte.
Op de tweede plaats is het zo dat we het hier over een DR70 hebben en niet een of andere Evo/MHR met andere vette spullen. Dus tank maar lekker Euro 95, dat is goed zat!
 
Back
Top