benzine verbruik Honda X8R

parablender

Well-Known Member
Mijn X8R-S verbruikt té veel, zo'n 8 à 9 liter per 100 km. Is dit normaal of zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
De scooter is wel nog afgesteld op 45km/u(ik betaal niet graag boetes...)

greetz!
 
Advertisement - register to remove this

dus zeg maar 1 : 11 ofzo? is idd erg veel voor ene begrensde scooter. Zuigt ie nergens valse lucht aan ofzo, en deed ie dit altijd of pas sinds kort? zoja iets vaag gebeurt of zelf aan geklooid?
 
het is al vanaf ik hem gekocht heb. Ik heb er nog nooit zelf aan geprutst, heb hem al 4 keer binnengedaan bij de handelaar maar 't is nog steeds hetzelfde, en ik maar betalen... Toen ik hem kocht zei hij "hangt af waar je rijdt, als je rijdt in rechte lange stukken verbruikt hij ongeveer 3.5 à 4 liter, in stad 5 liter. yeah right, ik verbruik er 9 liter/100 km op rechte stukken, zullen we dan maar zwijgen als we in stad rijden... Ik tank om de 2 dagen 240 Bfr = 13 gulden (jep, ik ben van België :) )
Als ik ermee rijd zijn het ALTIJD rechte stukken baan dat ik rijd van soms wel 20 km, dus is er volgens mij toch wel een minimaal verbruik...

Ofwel zijn het de beperkers, nu, ik zal zelf geen oorzaken bedenken want ik ken er bitter weinig van. Ik kan er dus niet veel aan doen zelf, tenzij iemand mij grondig uitlegt hoe ik die "valse lucht" wegkrijg :)

greetz
 
ik reed met mn standaard x8rs 1:40, en ik rij elke dag 50 km in twee lange stukken. maar als ik korte stukjes doe is ie ook zuinig. onbegrenst haal ik 1:35 als ik een beetje rustig rij. met een tank haal ik altijd de 150km. en dat is dan nog geen 6 liter. het lijkt me niet goed als je 1:11 rijdt.

met begrenzers erin moet ie juist zuiniger rijden. draai trouwens eens je bougie eruit, die moet gewoon nat zijn als je 1:11 gaat. en heb je ook start problemen? hij is gewoon te rijk afgesteld (te grote spoeier, misschien grotere carb?)

misschien komt er zelfs bezine uit je uitlaat. het kan gewoon haast niet.......
 
jep, als ik een toerke gedaan heb dan zie ik altijd enkele druppels benzine uit m'n uitlaat komen maar dit stopt later weer.
da zou idd de oorzaak kunnen zijn.
ik moet er nu vrijdag mee binnen, kzal hem er nog eens over vertellen.
 
Originally posted by stefan:
tank je geen diesel!!!!!

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif


En dan noemt tIM, Sjoerd dom...

Greetz
 
Back
Top