Benzine uit vulopening olie

joosthofstede

New Member
Hallo,

Ik heb een Fosti Retro scooter.
Ik heb hem vroeger wel regelmatig gebruikt, maar staat de laatste jaren stil. Ik weet dat dat niet goed is, maar het is wat het is.
Hij start niet meer.
Vandaag, na lange tijd, weer eens uit de schuur gehaald en eea los geschroefd.

De laatste keer dat ie het deed, heb ik de tank helemaal leeg gereden.
Benzine gehaald, gevuld, maar hij startte niet.

Ik kan mij voorstellen dat dit ertoe heeft geleid dat er vuil uit de tank in de leiding is geraakt.
Ik wilde daarom de leiding doorspoelen, maar ik kon deze niet vinden.

Maar toen draaide ik iets los en in een handleiding heb ik gezien dat dat de vulopening voor de olie is. Zie foto.
Door het losdraaien begon er een vloeistof uit te lopen die erg naar benzine rook.

Maar als dat idd de vulopening is, dan zou er volgens mij al helemaal niets uit moeten lopen en al helemaal geen benzine.

Klopt dat?
En betekent dat, dat ik de scooter kan afschrijven/ weggooien of is ie misschien nog te redden?
 

Attachments

  • 20240724_160500.jpg
    20240724_160500.jpg
    206.2 KB · Views: 4
Advertisement - register to remove this

Benzine bij de Olie ?? dan sluiten de zuigerveren niet goed af , de Veren kunnen ook vast gaan zitten .
Bij Buitenboord Motoren voor Boten , als de Motor de winterstalling in gaan , word de Cilinder geimpregneert , zodat de zuigerveren niet vast gaan zitten , en er geen roest / Corrosie plaats vind .
 
Benzine bij de Olie ?? dan sluiten de zuigerveren niet goed af , de Veren kunnen ook vast gaan zitten .
Bij Buitenboord Motoren voor Boten , als de Motor de winterstalling in gaan , word de Cilinder geimpregneert , zodat de zuigerveren niet vast gaan zitten , en er geen roest / Corrosie plaats vind .
Dank voor je snelle reactie.
Klopt het dat dat de vulopening voor de olie is?
 
Ja dat klopt
Wat omlijnd is is je peil stok cq olievul punt
Post automatically merged:

Cilinder demonteren en kijken of idd je zuigerveren/olieschraapveren vast zitten
 
Back
Top