Zip 4t 2007

New Member
Hallo,

Ik heb dit nog nooit mee gemaakt.
Maar mij zip 4t lekt uit zijn overloop slang van de benzinetank. Dit doet die ook als mijn benzinelichtje begint te branden (dus ook als die bijna leeg is). Hoe kan ik dit oplossen of is dit op gewoon normaal?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Dit doet die ook als mijn benzinelichtje begint te branden (dus ook als die bijna leeg is).

Volgens mij kan dit alleen als de rubbers van de scooter niet meer het wegdek raken.
Weet je zeker dat dit de overloop vande tank is of is dit de overloop of aflaat van je carburateur?
 
Welke moeten rubbers het wegdek raken? Het enige rubber dat er het wegdek raakt zijn de banden.

Ja het is van de benzine tank ik heb hem gevolgt en het is een iets dikkere slang die naar de boven kant van de tank loopt. Dat slangetje steekt ongeveer 2cm onder mij scooter uit.(ik heb ook nog nooit een scooter gehad of gezien die meerdere slangetjes of rubertjes op de grond heeft hangen)
 
Hiermee bedoel ik dus dat de scooter op z'n zijde ligt en de banden niet meer de grond raken
Ow sorry ja die blijft altijd op de grond. Ik maak geen wheelie's (kan ik niet, wil ik ook nie proberen) en ik spring ook niet over drempels heen. Scherpe bochten maak ik wel soms maar daarbij nooit gevallen of tegen de standaart of uitlaat aan geschuurd.
Post automatically merged:

Het is tamelijk warm weer.
De luchtdruk is hoog.
Zou me niks verbazen als er via de ontluchting wat benzinedampen naar buiten worden gedrukt, die in het slangetje weer in druppels veranderen.
Kan goed kloppen.
Maar dit doet die ook als het wat kouder is. en ik een stuk gereden heb. Komt het dan door de warmte van de motor?
 
Last edited:
Ow sorry ja die blijft altijd op de grond. Ik maak geen wheelie's (kan ik niet, wil ik ook nie proberen) en ik spring ook niet over drempels heen. Scherpe bochten maak ik wel soms maar daarbij nooit gevallen of tegen de standaart of uitlaat aan geschuurd.
Post automatically merged:


Kan goed kloppen.
Maar dit doet die ook als het wat kouder is. en ik een stuk gereden heb. Komt het dan door de warmte van de motor?
Ik verwacht niet dat benzine verdampt en weer condenseert naar vloeibaar.
Zit er een terugslagklep in de ontluchtingsslang ?
 

Attachments

  • Tankontluchting.jpeg
    Tankontluchting.jpeg
    271.3 KB · Views: 8
Ik verwacht niet dat benzine verdampt en weer condenseert naar vloeibaar.
Zit er een terugslagklep in de ontluchtingsslang ?

Ik zal is controleren of die er op zit en of werkt.

Is zoiets optelossen door schoon te maken of is het gewoon beter door een nieuwe te bestellen?
 
Nee zit er inderdaad niet op. De garage vertelde me dat de injectie scooters dit alleen hebben. Maar dan moet ik ook zeggen dat hij er van overtuigt was dat er een gaatje in mij benzinedop zat(wat niet is).

Maar kan ik dan zo'n ontluchtings filter gewoon monteren zonder dat het effect heeft op de benzine toevoer?
 
Nee zit er inderdaad niet op. De garage vertelde me dat de injectie scooters dit alleen hebben. Maar dan moet ik ook zeggen dat hij er van overtuigt was dat er een gaatje in mij benzinedop zat(wat niet is).

Maar kan ik dan zo'n ontluchtings filter gewoon monteren zonder dat het effect heeft op de benzine toevoer?
Dat is eigenlijk geen filter maar een klep, die ervoor zorgt dat de lucht maar één kant op kan, oftewel aanzuigen.
De foto die ik plaatste is van een Vespa met carburateur, dus dat alleen injectie scooters dat hebben is niet waar.
 
Back
Top