Ik heb een vaag prob.
Vorige week had ik, als me tank leeg was dat het benzine lampje brande maar soms ook uitging, en dan weer brande etc. Gewoon een los contactje.
Ik dus dat lampje eruit gehaald, weer erin, nog steeds. Ik toen ff die contact punten met me schroevendraaier een beetje kleiner gemaakt, maar er stond nog spanning op |( dus een kortsluiting. Naja nieuwe zekering erin gezet en het deed het weer.
Maar nu, het lampje blijft nu altijd branden, ookal zit de tank helemaal vol.
Ik heb toennet ff het benzine kraantje eruit gehaald, en dan zie ik een vlotter. Dat is dus de sensor.
Het vlottertje beweegde nog gewoon soepel, eronder zat een ringetje dat ook nog gewoon mee bewoog.
Maar hoe werkt zo'n sensor nu? Heb het eens doorgemeten maar hoe ik dat vlottertje ook doe, hij blijft altijd contact maken. (Dus 0 Ohm weerstand). Is de elektro in dat vlottertje (wat niet veel kan zijn denk ik zo :? ) nu kapot gegaan door die kortsluiting of is het een ander probleem?
Het is een peugeot Fox btw.
Enne kan iemand misschien uitleggen hoe zo'n vlotter dan werkt? Snap er nix van, vlotter zelf is van kunstof dus dat geleid geen stroom. Of zit binnenin die vlotter iets van koper oid. Naja heb ff hulp nodig, kom er zelf niet meer wijs uit