Benzine op mat zwarte kappen

Hallo, ik heb een agm vx50 met mat zwarte kappen erop. Ik ben bij de pomp weggereden zonder de tankdop er weer op te doen, daar kwam ik 5 minuten later thuis achter. Allemaal benzine strepen op mijn kappen die ik er niet af krijg. Heb van alles geprobeerd maar niks helpt. Weten jullie misschien iets?
 
Advertisement - register to remove this

Ik krijg dit altijd best makkelijk wel met een papiertje/doek. Probeer het anders met wd40 oid (beetje erop spuiten en dan poetsen) Daar krijg je matte kappen meestal wel weer mooi me. Je hebt hier ook speciale sprays voor (cockpitspray). Kost rond de 8eu dacht ik
 
Ik denk dat je het met wd40 vettig maakt.

Ik denk omdat het een benzine oplossing is, dat je het simpeler moet aanpakken.

Maak een sopje aan met wat dreft en warm water, en een sponsje met de zachte kant wassen.

Daarna lekker afdrogen en dit nog een paar x doen.

Wat je ook doet, niet poetsen of een schurende beweging maken, matte blanke lak kan je niet oppoetsen.

Succes.

Gr Danny
 
Werkt vast ook wel.

Doffe kappen (vooral als ze al wat ouder en verkleurd zijn) poets ik altijd met een beetje wd 40. Werkt hardstikke goed, ziet er meestal als nieuw uit. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zo veel op spuit dat het heel erg vettig wordt.

Sopje werkt vast ook wel.
 
Als het hoogglans was, dan is wd zeker de oplossing trouwens, dus zo'n raar idee is het niet.

Maar hoevaak ik wel niet kappen binnenkrijg die origineel mat zijn, maar opgepoetst zijn waardoor een een gare vlek hebt :)

De enige oplossing is matteren, en weer in de matte blanke lak spuiten.

Goed weekend vrienden.

Gr Danny
 
Poetsen is trouwens niet echt het juiste woord. Bedoel eigenlijk gewoon een doekje er paar keer overheen halen tot het weer mooi is
 
Ik krijg dit altijd best makkelijk wel met een papiertje/doek. Probeer het anders met wd40 oid (beetje erop spuiten en dan poetsen) Daar krijg je matte kappen meestal wel weer mooi me. Je hebt hier ook speciale sprays voor (cockpitspray). Kost rond de 8eu dacht ik
Heb het met WD40 al geprobeerd maar geen resultaat..
Post automatically merged:

Ik denk dat je het met wd40 vettig maakt.

Ik denk omdat het een benzine oplossing is, dat je het simpeler moet aanpakken.

Maak een sopje aan met wat dreft en warm water, en een sponsje met de zachte kant wassen.

Daarna lekker afdrogen en dit nog een paar x doen.

Wat je ook doet, niet poetsen of een schurende beweging maken, matte blanke lak kan je niet oppoetsen.

Succes.

Gr Danny
Oke ga ik dit even meerdere malen proberen, dankjewel voor je reactie.
 
Nou, het zit in de toplaag, dus matteren en in de matte blanke lak.

Als het een goede spuiter is heb je minimaal tintverschil.
Er komt geen kleur op, alleen matte blanke lak.

Is het erger dan op de foto, dat je verschil voelt dan moet er wel kleur op.

Succes.

Gr Danny
 
Heb het er zo snel mogelijk proberen af te spoelen met water
Post automatically merged:


Hmmm dan krijg je vaak kleur verschil ofniet.
Ligt eraan of je alles spuit of alleen die ene kap. Als je de kleurcode hebt zou het er, als je het goed spuit natuurlijk, wel redelijk goed uit zien
 
Ligt eraan of je alles spuit of alleen die ene kap. Als je de kleurcode hebt zou het er, als je het goed spuit natuurlijk, wel redelijk goed uit zien
Dat is het probleem, ik heb de kleurcode niet. Kan die ook nergens vinden, online ook niet
Post automatically merged:

Nou, het zit in de toplaag, dus matteren en in de matte blanke lak.

Als het een goede spuiter is heb je minimaal tintverschil.
Er komt geen kleur op, alleen matte blanke lak.

Is het erger dan op de foto, dat je verschil voelt dan moet er wel kleur op.

Succes.

Gr Danny
Alleen matte blanke lak?
 
Kleurcode is geen probleem, ze spuiten een stukje blanke lak erop, dan kunnen ze dat stukje opmeten.

Zo doe ik het.

Neem anders eerst contact op met je lokale spuiter.

Succes.
 
Back
Top