kantelpunt ligt lager...Diesel heeft zin bij een kilometrache van meer dan 30.000km per jaar.
Nee, minder al hoor, bij een 2dehands auto.
Lpg ombouw zit toch al snel op 700 tot 1000 euro..
Heel simpel:
Als jij dagelijks veel kilometers maakt is een diesel uit eindelijk goedkoper. Je betaald voor een diesel wel meer wegenbelasting, maar doordat de literprijzen van de diesel goedkoper zijn compenseerd dit.
De verschillende type motoren die jij geeft verschillen wel degelijk in het verbruik. Zo zal je met een 1.4 echt vele malen zuiniger rijden dan met een GTI..
En ik dacht dat een GTI alleen in een benzine uitvoering te verkrijgen is
Als je real-life cijfers wilt is deze site ideaal:
http://www.spritmonitor.de
Idd, diesel komt al snel veel goedkoper uit, maar wie wil er nu echt een diesel...?
Als je voor een benzine gaat, koop dan geen 1.4 16V, ze zijn absoluut NIET zuinig... onze G4 verbruikt gemiddeld 8,91 l/100km (Spritmonitor van 6000km)...
Dan komt het verbruik van een 1.8T ineens een stuk dichter...
Nope, GTI is ook een uitrustingsniveau.
Als je doelt op de motor, er is wel een 1.9 TDI GTI van 150 pk (die trouwens sneller is dan de benzinevariant (1.8T) )
LPG is nog wel een optie, dat loont al bij veel minder km'ers. Zelfs als je zelf de tank er in laat zetten, a 200€ oid.
Maar ik dacht dat jij het niet zo op LPG had of wel Bart?
Idd, diesel komt al snel veel goedkoper uit, maar wie wil er nu echt een diesel...?
Als je voor een benzine gaat, koop dan geen 1.4 16V, ze zijn absoluut NIET zuinig... onze G4 verbruikt gemiddeld 8,91 l/100km
Diesel is langzamer, maarliefst 0.1 sec naar de 100 langzamer :+
En een sdi is de zuinigste golf die er is, voor de benzine een 1.4 16v. Deze kun je beter niet pakken omdat je te maken hebt met een versnellingsbak die het snel begeeft. Persoonlijk zou ik dan als ik zuinig wil zijn een 1.6 16v of een 1.9TDI (100pk) nemen. Niet underpowered en toch zuinig.
Succes met zoeken.