Benzine meter

Nl1pdv

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een volgend probleem waar ik echt niet uit kom. Mijn benzine meter blijft op full staan. Dus ik denk de tankvlotter is kapot, deze vernieuwd en had goede hoop. Jammer dus ook met een nieuwe tankvlotter geeft de meter continu full aan. Ik de tankvlotter uit de tank halen en deze aangesloten op de meter. Als ik nu de tankvlotter heen en weer beweeg dus van fill naar empty dan gaat mijn meter keurig netjes mee dus meter ook niet kapot. Zodra ik de tankvlotter weer in de tank hang meteen weer full, ook getest dat de vlotter in de tank niet blijft hangen ook dit is niet zo. Wat kan dit zijn ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr Peter
 
Advertisement - register to remove this

Peter,

waarschijnlijk zit er in de draad tussen de meter en de tankvlotter een kortsluiting naar massa. (massa=frame/motorblok/min-pool accu)
De weerstand naar massa is dan nul Ohm en de meter, die eigenlijk een Ohm-meter/weerstandsmeter is, slaat dan helemaal uit.
 
Oké
Maar hoe kan het dan als ik de vlotter uit de tank haal de meter dan ineens wel goed werkt. Ik haal de vlotter uit de tank, beweeg hem heen en weer en de meter op het stuur gaat hartstikke mooi mee. Zodra ik de vlotter weer in de tank doe is het gebeurt.
 
Oh, ik had begrepen dat je de vlotter dan rechtstreeks aan de meter hing.
Dan is het bovenstaand ook waarschijnlijk niet de oorzaak.

Beweeg eens met de kabel nabij de aansluiting van de vlotter/connector en kijk dan eens of je iets ziet gebeuren op je dashboard.
 
Mss was mijn verhaal ook wel niet geheel duidelijk.
De bedrading heb ik al eens na gekeken, niets te vinden. Waar ik me blind op staar is dat zodra ik de vlotter uit de tank haal de meter op dashboard het wel doet. Ook een andere vlotter doet precies het zelfde
 
Als je zeker weet dat de vlotter vrij kan bewegen als je hem in de tank gemonteerd heb moet er toch iets zijn met de bedrading of connector.

Wat doet de vlotter/meter als je hem gewoon in een emmer of een afgesneden PET fles met water doopt?

Is dit wel de originele vlotter voor jouw scooter met het juiste weerstandsbereik?
 
Sparky,
Dat kan ik wellicht eens gaan proberen een emmer. En ja het is de juiste tankvlotter deze komt bij de dealer vandaan en de nieuwe en de oude zijn identiek. Het gekke is dat hij het eerst wel deed
 
Ik heb de kappen van de scooter afgehaald en de vlotter uit de tank gehaald. Emmer water en testen maar, geen probleem het werkt gewoon. Dan toch de tank verwisseld voor een ander (deze had ik van een sloper) ook nu werkt het niet. Ik weet het niet meer af en toe maar in de tank kijken en schudden om te zien hoeveel peut er nog inzit.
Gr Peter
 
Dus als je de vlotter bijv. 3/4 in het water duwt geef je cockpit dan ook 3/4 aan of geeft hij dan vol aan?
Als dit in orde is moet je toch denken dat de vlotter niet vrij kan bewegen in de tank en ergens tegenaan blijft hangen.
 
Oke, omdat het zo mysterieus is, even een heel gekke suggestie.
Vlotter in tank, onjuiste waarde.
Vlotter in buitenlucht, juiste waarde.
Mijn gekke idee: bij het bevestigen, krijg je massa van de tank. Moet je alleen de tank
of alleen de vlotter in rubbers hangen?
Groet,
 
Back
Top