Benzine meter loopt over

Snailslushy

New Member
Hoi allemaal,
Ik heb laatst voor het eerst een scooter project gekocht. Maar er zijn een paar problemen.
1.
Als de scooter aanstaat gaat de benzine meter (analoog) boven het maximale dus boven de teller

2.
Als ik een klein stukje (zo’n 100 meter) rijd dan verlies ik kracht en valt ie uit maakt niet uit wat ik doe als ik dan tijdens het krachtverlies vol gas doet zakt die nogsteeds in z’n toeren en valt ie alsnog uit.

3.
Er zit een gat in de uitlaat net bij het begin van de demper hoe los ik dit langdurig op zonder las apparaat want ik gebruik van bison een soort van kneed metaal dat hard word maar dat brokkelt of valt er naar een paar minuten van af na 24 uur lang te hebben gedroogd.

4.
Als ik optrek gaat de scooter tot zo’n 15 kmph en dan slaat ie na een paar seconde aan en gaat ie rond de 40 (vario ring is er uit) ligt dit aan de koppeling of wat anders?


De scooter is een tgb 203 50cc blauwe plaat uit 2006 heb m gekocht aan de praat gekregen door de carb schoon te maken en een schijtlading aan remrijniger er in te doen luchtfilter bougie nog niet naar gekeken aangezien ik niet bij de bougie kwam. Wat ik wel weet is dat mijn benzinefilter heel vies is dus die ga ik sowieso vervangen met de bougie aangezien ik niet weet wanneer de bougie is vervangen.

Dit was het hopelijk heeft iemand een oplossing voor al deze problemen bedankt alvast.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb laatst voor het eerst een scooter project gekocht. Maar er zijn een paar problemen.
Een "projectscooter" is meestal synonien voor slooprijp net als een "karaktervolle woning", dus dit is normaal dat er het één en ander aan scheelt en er veel ingestoken moet worden om hem enigsinds in orde te krijgen.


1.
Als de scooter aanstaat gaat de benzine meter (analoog) boven het maximale dus boven de teller
Doet hij dit alleen als de tank vol is of ook als deze leeg is?
Even de connector van de tankvlotter los trekken en kijken of de tankmeter nog boven het maximum uitslaat?
2.
Als ik een klein stukje (zo’n 100 meter) rijd dan verlies ik kracht en valt ie uit maakt niet uit wat ik doe als ik dan tijdens het krachtverlies vol gas doet zakt die nogsteeds in z’n toeren en valt ie alsnog uit.
Brandstofvoorziening controleren op werking, carb. opnieuw schoonmaken en afregelen, tank eventueel schoonmaken en eventueel oude benzine aflaten, nieuwe brandstoffilter plaatsen en bougie bekijken en vervangen indien nodig.

3.
Er zit een gat in de uitlaat net bij het begin van de demper hoe los ik dit langdurig op zonder las apparaat
Niet, dit blijft loskomen, beter een nieuwe kopen.
Ik ken de situatie niet maar als tijdelijke oplossing misschien dit spul gebruiken, een frisdrankblikje opensnijden met een schaar, erom wikkelen en fixeren met een dlangenklemmetje.

4.
Als ik optrek gaat de scooter tot zo’n 15 kmph en dan slaat ie na een paar seconde aan en gaat ie rond de 40 (vario ring is er uit) ligt dit aan de koppeling of wat anders?
Dat kan, ik mag je daar echter niet bij helpen omdat de scooter al boven de wok-grens rijdt en snortuning op dit forum niet toegestaan is.
 
Back
Top