benzine meter/bekabeling

troy1991

New Member
hallo ik heb een edwards SC-153 km 14954 bj 2010 en de enzine meter werkt niet hij gaat wel vanaf nul punt naar het rood maar niet verder nu heb ik de vlotter al vervangen en heb ik een andere meter geprobeerd maar dat mocht niet baten ik heb inmiddels het 1 en ander doorgemeten en kom tot de conclusie dat er vanaf de voorkant van de scooter iets niet helemaal goed gaat namelijk dat als ik mijn contact aan zet dat de -kabel in een + veranderd heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand eventueel een zwakke plek in de kabelboom waardoor dit kan gebeuren of moet ik gewoon de kabelboom vervangen
 
Advertisement - register to remove this

als ik mijn contact aan zet dat de -kabel in een + veranderd
Als je spanning meet op een min-kabel betekent dit dat de min-kabel niet of slecht is verbonden met de min-pool van de accu (massa)
Dus in deze kabel zit een breuk of maakt dus ergens een slecht contact, dit kan eventueel een connectorverbinding zijn.
Om te controleren of deze kabel echt jouw probleem veroorzaakt zou je even een tijdelijk stuk draad kunnen leggen tussen deze min-kabel en de min-pool van de accu.
 
Als je spanning meet op een min-kabel betekent dit dat de min-kabel niet of slecht is verbonden met de min-pool van de accu (massa)
Dus in deze kabel zit een breuk of maakt dus ergens een slecht contact, dit kan eventueel een connectorverbinding zijn.
Om te controleren of deze kabel echt jouw probleem veroorzaakt zou je even een tijdelijk stuk draad kunnen leggen tussen deze min-kabel en de min-pool van de accu.
dat is alles aan de voorkant van de scooter dus en dan nog de + en sensor kabel op de meter want die veranderen in een -
 
Back
Top