benzine loopt uit de carb.

italjetdragster

Well-Known Member
hallo mensen.

ik heb een italjet dragster met mhr speed cilinder op een 26 mm delortho carb natuurlijk filtertje en kraan ertussen. maar enkele seconde na openen kraantej loopt de benzine meteen uit de kant waar de luchtfilter op moet. de carb zit op een gewoon 45 graden spruitstuk. verder krijg ik hem niet gestart de menging staat op 1:40( vermeld maar voor zekerheid). ik kick me het laplazerus en soms springt ie ff aan maar kan hem niet maar dan HOOGSTENS 10 sec aan houden. kan iemand me helpen?! kmoet hem snel maken want hij moet verkocht worden!!

MvG
 
Advertisement - register to remove this

blijft je vlotterbak hangen onderin?

Hé' Vinnie meestal hangt de vloterbak wel onderin maar jij bedoelt of de vlotter niet blijft hangen en de benzine toevoer goed wordt afgesloten door de vlotternaald.
T.S check eens even of je cab. geen benzine het luchtfilter in gooit.
Is dat het geval dan is het bovenstaande het geval.
Dus de cab. er even af halen en kijken of er geen vuil in het cab.huis zit bij het gedeelte van de vlotternaald.
 
benzine loopt idd uit de luchtfilter ja. er komt ook benzine uit de die kant waar de luchfilter op zit in die schelp onderin bij die dingetjes kan het misschien zijn dat de carb van mij helemaal recht staat dat de benzine na buite stroomt ipv na binne. dus zoals je ziet bij de meeste sprinters de carb schuin na achteren ofzo?
 
ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik had precies hetzelfde met mijn puchje vroeger. maar toen bleek dat mijn cilinder door de zuiger allemaal stukjes uit de cilinder haalde en in mijn uitlaat spuugde(om het zo maar te zeggen:p) dus mischien is het handig om je cilinder ff te checken? verbeter me maar als het niet zo is;)
 
nee de cil is helemaal schoon niks mis mee. kdenk dat k nu zelf spruitstuk ga maken zodat carb na voren komt te staan zodat de carb wat schuiner staat en misschien zo dan de benzine erin stroomt ipv van eruit.
 
Benzine moet worden aangezogen, niet stromen. Je vlotter sluit gewoon niet goed meer af (vlotternaald heet dat dingetje denk ik), of je vlotter zit onderin vast dus dan blijft het ook oneindig doorstromen
 
benzine loopt idd uit de luchtfilter ja. er komt ook benzine uit de die kant waar de luchfilter op zit in die schelp onderin bij die dingetjes kan het misschien zijn dat de carb van mij helemaal recht staat dat de benzine na buite stroomt ipv na binne. dus zoals je ziet bij de meeste sprinters de carb schuin na achteren ofzo?
Principe is heel makkelijk: Benzine stroomt in de vlotterbak en duwt de vlotter omhoog , vlotter duwt de vlotterpen omhoog en de vlotterpen sluit het kanaaltje in de cab. af waar de benzine doorheen gaat.
Zit er vuil in dat kanaaltje van de vlooterpen dan kan die niet goed meer sluiten.
Kan ook de vlotter zelf zijn als die door het werk aan de cab. verbogen is en niet meer goed omhoog kan gaan.
 
Back
Top