benzine loopt er uit

nitrooh

Well-Known Member
ik ga binnenkort me brommer verkopen maar zit nu met probleem dat er benzine uit de carburateur loopt, de brommer heeft een jaar stil gestaan weet niet of dat de oorzaak is
ik heb paar foto's van genomen

wat ik omcirkelt heb, daar loopt de benzine uit en ik denk ook dat dit de oorzaak is als ik met de brommer rijd en gas geef tijdens rijd dat die niet direct reageert, brommer is een mbk booster van 2007 en er is nog niets getuned aan behalve de trekveertjes en gewichtjes
 
Advertisement - register to remove this

Daarmee kun je je vlotterbak leeg laten lopen. Op je carburateur zit ergens een schroefje en die moet je helemaal dichtdraaien zodat het stopt met druppen. Schroefje zit meestal onderaan als je tegen de voorkant kijkt.
 
denk dat je vlotter niet meer omhoog gaat, Anders ff carb eraf halen en schoonmaken. kweet niet of er een vacuumkraan op een booster zit maar die doet het dus ook niet meer,
 
Oke dus je vacuum werkt wel,

Even in het kort en simpel uitgelegt wat een vacuum kraan is:

Er zit een nippeltje op je spruitstuk/carb naar je benzine kraantje. (vacuum kraan) Als er dan aan het slangetje gezogen word, (in dit geval door de cilinder die benzine/lucht aanzuigt) gaat er een soort van klepje open staat die de benzine door laat.


* Dus dat er alleen benzine uit komt als je kickt is normaal,

Dus even carberateur openschroeven en helemaal schoonmaken,
 
maar het is niet alleen als ik kick maar als ik ook rijd want heb eergisteren gaan tanken en s'avonds want moest ik weer gaan tanken
 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met een Aprilia Amico; die lekt ook benzine en/of 2taktolie,maar waarschijnlijk benzine, want dat gaat aardig hard leeg. (benzinemeter werkt gewoon).
Diverse pakkingen vervangen, er zijn wat slangetjes vervangen, maar het blijft zo. Heel vaag .
Zal carb. inderdaad eens schoonmaken (maar zag er totaal niet "vuil" uit).

groet,

cube
 
Back
Top