benzine lekt uit carb overloop

DZign

Well-Known Member
HELP !

Ik heb een groot probleem op mijn Aprilia Mojito !
De benzine strooooomt uit het plastic buisje op mijn carb ?!

Effe kort een overzicht: scooter wou de hele winter al moeilijk starten (batterij 's ochtends plat wegens koud weer) en viel stil voor rood licht.
2 maanden geleden bij dealer binnen gedaan, heeft alles uitgekuist, en hij kon er weer tegen.

Begin vorige week begon hij opeens weer heel moeilijk te starten.
Nieuwe bougie in gestoken en gezien dat de 2 maanden oude bougie pikzwart zag. Te weinig zuurstof dacht ik en mbh de gids hier dit weekend mijn carb afgesteld.. aprilia handboek gedownload, rechtse schroefje om toerental te regelen, beetje bijgedraaid, linkse schroefje voor luchttoevoer, ook half slagje gegeven.. hij draaide iets beter voor zover ik kon merken.

Vandaag na mijn werk thuisgekomen en op 20km heb ik een halve tank verbruikt ?!?!?! brommer eens goed bekeken en de hele achterkant hangt vol benzine ! :-(

Blijkt uit het plastic buisje op de carb (naast de aansluiting van de luchtfilter) de benzine uit te stromen ! Niet druppelen maar stromen.
komt nog eens bij dat het nog maar 5cm lang is, lijkt me gesmolten (heb geen idee waartegen ?) en de benzine op mijn achterband lekt..

Ik dacht van het op te lossen door aan die afstelschroef weer te draaien..
helemaal kloksgewijs dichtgedraaid, 1,5 rondje open gezet.. geen verschil, benzine stroomt eruit.. 5 rondjes bij, de benzine stroomt er nog uit..

Het enige verschil dat ik zag met aan die schroef te draaien was dat de uitlaat soms heeeel erg witte rook uitblies..

Blijkbaar hebben nog andere mensen dit probleems soms (heb hier wat gezocht) en ligt het aan de vlotternaald die blijft steken ?
Hoe zie je dat ? Carb losmaken en open doen ?
Of een tik met de hamer geven en hopen dat hij loskomt ??

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back