Benzine lekt uit 2 gaten van carburateur

Hallo! Ik heb sinds vandaag mijn scooter te werk gekregen. Na een hele lange tijd,
Alleen nu lekt mijn scooter als een gek en komen er uit 2 gaten van carburateur benzine uit. Zie foto,
Hoe komt dit en wat kan ik er tegen doen?
Gat onderin is zeg maar het afvoerputje, zit er geen schroefje die je dicht kunt draaien?
 
Ja, ik zeg in een engelse video dat deze de drain hose heette. Ik heb deze aan de onderste verbonden en dicht gedaan. Daar stroomt niks meer uit maar nog steeds komt het uit de ander en komt het zelfs in mn luchtfilter.
 
En als dat niet het probleem
Is, wat zou ik dan als eerst volgende doen?

Ik heb niet alles gelezen. Maar zit de vlotterbak goed dicht gedraaid?
Is de carb. Pakking nog goed?

Heb Je het schroefje onderaan je carb. Goed dicht zitten?

Spruitstuk nog goed?
 
Die twee slangetjes bij de tank 1 hoort aan de vacuüm kraan en de ander voor je brandstof ook aan je vacuüm kraan. Het werkt maar een kant op.

Vacuüm nog goed vraag ik me dan af?
 
Met het schroefje onder aan de carb begrijp ik niet wat je bedoeld, bedoel je de ene als je die los draait dat er benzine uit komt? Ook heb ik nergens een vacuum slang aangesloten tenzij dat diegen is die ook uit de tank zelf komt, en dan splitst in 2.
 
Okay dus als ik het goed begrijp moet je 2 buisjes aan je carb doen, eentje voor benzine en de ander voor vacuum? Ik heb nu een slang in mijn carb voor vacuum en de ander heb ik zegmaar aan de dit deel aangesloten (zie foto).
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    207 KB · Views: 15
Zo te zien aan je foto van je spruitstuk, zit er een gouden nippel waar geen slang op zit?

Ik zag namelijk 2 nippels. Heb ik ook.
 
Volgensmij zitten er aan het spruitsruk 2 nippels ja, en ik heb een slang aan daarvan aangesloten. Waarom? Weet ik ook niet. Is al een tijd geleden.
 
Er horen twee slangen in te lopen.

1 voor vacuüm de andere om de brandstof schoner uit te stoten.

De vacuüm slang moet in de voorste nippel. Maar ik ken jou brommer niet.

2 takt of 4? Test anders je vacuüm ff. Is zo gedaan.

Trouwens zie foto:
 

Attachments

  • img_1585262781710.jpg
    img_1585262781710.jpg
    327.7 KB · Views: 12
Het is een 4 takt scooter, en er zijn maar 2 slangen in totaal die ik voor de carb kan doen. Ik dacht altijd een brandstof ander vacuum
 
Nee de vacuüm slang loopt vanaf het spruitstuk naar de vacuüm kraan bij je tank.

De brandstof slang gaat wél in je carburateur.
 
Okay dus wel 1 in de carb en 1 in de spruitstuk?

Yep! Bij mijn gy6 is dat ook zo.

Vacuüm slang aan je spruitstuk naar de vacuüm kraan bij je tank.

De brandstof slang wel aan je carburateur en naar de vacuüm kraan bij je tank.

Dan ff testen of de brandstof mooi doorloopt. Ik denk dat de vlotter bak op de een of andere manier teveel brandstof krijgt door verkeerde aansluitingen. En daardoor wellicht die lekken
 
Ja ik ga hem morhen is helemaal open maken en mn sproeiers ff checken! Ik hoop dat het gaat lukken. Heb hem vandaag van niks naar laten starten 1 keer gekregen.
 
Ja ik ga hem morhen is helemaal open maken en mn sproeiers ff checken! Ik hoop dat het gaat lukken. Heb hem vandaag van niks naar laten starten 1 keer gekregen.
En vergeet niet om de slangen op de juiste aansluitingen te zetten.

Als je de carb uiteen gaat halen check dan meteen je vlotter, vlotternaald, en het pennetje die de vlotter op zijn plek houd.

Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen. :)
 
Kan t ni zo zijn dat het vlotter drijvertje (dat witte plastic rondje) lek is en dat er benzine instaat? Dan sluit t niet meer af en loopt die door en op een gegeven moment gewoon over overal uit
 
Back
Top