benzine lekkende scooter in berging van flat, hoe gevaarlijk echt, iemand idee ?

GW1

Well-Known Member
Dag, nogal rigoureuze in mijn idee maatregelen door verhuurder gedaan, dus vroeg me af hoe reeël gevaar daar van is. Tijdgeest lijkt me dat nogal om
minste of geringngste de paniek knop wordt aangezwengeld, maar misschien was het echt nodig. Hok is allemaal steen, deuren zijn van hout.
 
Advertisement - register to remove this

Het is niet ondenkbaar dat, door de lekkage, brandstof op de warme uitlaat kan komen en tot ontbranding komt.
Wanneer er ook nog brandbare/vluchtige vloeistoffen aanwezig zijn in de berging, is er sprake van extra gevaarzetting.

Een berging kan dan wel van steen zijn, maar onderschat de kracht van vuur niet.
Deze kan via ventilatieroosters/gaten snel om zich heen grijpen.

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik een vraag:
Welke maatregelen heeft de verhuurder genomen ?
 
De berging is misschien wel van steen, de spullen in je bergen zijn veelal niet van steen.
Je scooter zelf en de toegangsdeur zijn ook niet van steen.
Dit zijn de dingen die in de hens gaan als de gelekte benzine op 1 of andere reden tot ontbranding komt en dit zijn de dingen die het vuur ook verspreiden.

Door een brandstof lekkende scooter in de berging te laten staan en dit probleem niet op te lossen, breng je niet alleen jezelf in gevaar maar ook je medebewoners en buren.

Het moet toch niet lastig zijn, de oorzaak van het lek op te sporen en te verhelpen.

Ik vind het niet gek dat de verhuurder maatregelen neemt!
 
Verbod om zelf aan te klussen. Heb uiteraard lek snel mogelijk verholpen (wat het dan ook maar weer was ? doe je je wel met buren stel op sprong), tijd terug, weet niet of met zelf aan bezig zijn geweest te maken had, vraag niet hoe en wat, maar kon sowieso alleen starten met benzine tijdelijk loshalen, kan wezen dat daardoor kwam. En Tja, elk gevaar uitsluiten makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar 'ké, bedankt voor de meningen ieder geval.
 
Verbod om zelf aan te klussen. Heb uiteraard lek snel mogelijk verholpen (wat het dan ook maar weer was ? doe je je wel met buren stel op sprong), tijd terug, weet niet of met zelf aan bezig zijn geweest te maken had, vraag niet hoe en wat, maar kon sowieso alleen starten met benzine tijdelijk loshalen, kan wezen dat daardoor kwam. En Tja, elk gevaar uitsluiten makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar 'ké, bedankt voor de meningen ieder geval.
PROOST...........
 
Back
Top