This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Benzine lampje doet het niet/ Waar zit de sensor waar de kabel op moet (dragster)?

Nick1505

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een italjet dragster en er zijn een paar dingen mis. elektrische start en het benzine lampje.

elektrische start ben ik al mee bezig, heb al vermoeden waar probleem zit. alleen wat dat lampje betreft niet. ik zie ook geen sensor bij de benzine tank ofzo zoals bij het olie reservoir.

Dus vraag waar zit die sensor en hoe gaat dat in zijn werk?

vraag 2 iemand hier ervaring mee die me kan helpen

bedankt alweer!!

ps ik zie wel een kabeltje los liggen die er hetzelfde uitziet als het kabeltje dat naar het olie reesrvoir gaat, maar zie nergens waar ik die op aan moet sluiten. dan zie ik een andere die is aangelsoten op de carberateur lijkt het wel.

Last edited:
naar het olie reservoir loopt 1 kabel met 2 draadjes een zwarte en een geel/zwarte. op de geel/zwarte staat continu spanning en op de zwarte niet.

die kabel die ik dus over heb ziet er exact hetzelfde uit en er staat ook spanning op de geel/zwarte. dus ik neem bijna aan dat ik deze moet hebben.

nu heeft de vorige eigenaar de lopen knippen ofzo in de kabels die eikel. want er loop een kabel die er ook zo uitziet als hierboven omschreven alleen die is dmv een kroonsteentje aan 2 kabeltjes bevestigd die naar de caborateur gaan.

dienen er uberhaupt ook kabels naar de caborateur te gaan?

er horen wel draden naar cabarateur te gaan voor elektronische choke
ding rijdt op 2 takt of niet? omdat stekker van olie los ligt

rs rullezzz said:
er horen wel draden naar cabarateur te gaan voor elektronische choke
ding rijdt op 2 takt of niet? omdat stekker van olie los ligt

carb gebruikt idd stroom voor shoke

zelf bou ik ze altijd om tot handshoke

--------------------------------------------------------------
oliepompstekker mag losliggen heeft niks met de pomp te maken
alleen lampie gaat dan nie brandden wanneer nodig

voor vragen mag ook:
msn: f.blom@hccnet.nl