benzine kraan blijft lekken

mr-sjb

Well-Known Member
hallo,

mijn neos blijft lekken wat ik ook doe. heb al nieuwe benzine kraan erin gehangen maar die lekt ook. weet iemand hier een oplossing voor?
 
Advertisement - register to remove this

ben je zeker dat het de kraan is die lekt?
nergens geen scheurtje in een slangetje of in de tank?
of is het niet gewoon de vlotter die niet goed afsluit in de carbu?
 
en als je eens in het slangetje voor de vacuum blaast met lucht , wat gebeurd er dan?

als je een NIEUWE vacuumkraan hebt gekocht moet deze afsluiten , zo niet is deze niet goed en zou ik er even mee terug gaan!
 
weet niet direct hoe dat kraantje op je tank aangesloten is maar je hebt toch wel een dichting of teflon ofzo gebruikt?
enkel schroefdraad sluit niet waterdicht af eh ;)
 
lijkt erop dat het opvalt dat ik er niets van weet :L

dus dit kraantje mag enkel benzine doorgeven als er aan gezogen word? vandaar vacuümkraan?
dan heb je wsl gelijk is is die gewoon stuk, al dan niet bij de aankoop :p
 
dat klopt , een vacuumkraan zit een membraan in , deze word open gezogen door onderdruk , zo stroomt er benzine naar de carburateur , maar deze willen nogal eens gaan doorlekken , zelfs sommige nieuwe (imitatie) kraantjes al 8P
 
als ik erin blaas stroomt er wel minder benzine uit. maar er blijft benzine uit lopen.
misschien vandaag toch maar terug gaan naar de brommerboer voor een nieuwe kraan.
zat zelf ook nog er ook nog aan te denken om er misschien een extra benzine kraan tussen te zetten die je met de hand open en dicht kan zetten. voor het geval dat

edit: net bij bromboer geweest voor nieuw kraantje maar deze lekt ook... misschien vacuumslang vernieuwen?

edit2: net weer bij bromboer geweest en nu een tip gekregen over de bovenkant ietwat dichtsolderen aan het ijzere pennetje... eens kijken of dat gaat werken

edit3: probleem verholpen door het dichtsolderen, bedankt iedereen die meegedacht heeft
 
Last edited:
idd, goedkope imi.

maar tis idd niet de bedoeling te solderen.. maar normaal zit het dicht geknepen, vraag me niet waarom. maar melf je kent het wel van de neos. en daar lekte het dus door
 
nou nee, ik heb van een Neo's nog nooit de kraan hoeven vervangen.

komt ook omdat het eigenlijk niet uit maakt of de kraan door blijft lopen , de vlotter moet normaal geproken afdichten en mag dus niet lekken eigenlijk.

en ik zelf heb ook wel een Neo's maar daar zit al jaren een Piaggio typhoon/zip handmatig kraantje in , scooter is voor racegebruik..
 
aah okee, dacht dat je wel zou weten wat ik bedoelde... maar iig me probleem is opgelost... en ik heb me carb voor de zekerheid ook nog maar eens goed schoongemaakt. om verder lekken nog te voorkomen.
 
nee niet echt , ik zet er hoogstens een nieuwe kraan in die wel goed is :*

solderen oid ga ik niet aan beginnen omdat dat niet hoort ;)

ik vind het dan ook raar dat een nieuwe kraan meteen al lekt.

maar iig mooi dat het is opgelost :)
 
Back
Top