Howto Benzine kraan aerox

RS3V2

New Member
Beste,
Ik heb problemen met het starten van mijn scooter en daarom wil ik de carburateur schoonmaken maar hiervoor moet ik volgens mij eerst de benzine kraan ofzoiets afsluiten. Kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden?
Het gaat hier om een 50cc 2t.
Tips met waarom hij niet start word ook gewaardeerd.
Ik heb hem 4 dagen stil laten staan en toen ik hem weer starten sloeg hij na 30 seconden af en krijg ik hem niet meer aan de praat met kickstart (elektrische start heeft het nooit gedaan).
 
Advertisement - register to remove this

Zodra de onderdruk wegvalt is de vacuumkraan afgesloten d.m.v. een membraan/intern klepje.
De volgende die het gouden vloeistof afsluit is de vlotternaald.
Je kunt deze echter niet handmatig afsluiten d.m.v. een heveltje!

De vacuum brandstofkraan zit rechtstreeks onder de brandstoftank gemonteerd.
Deze gaat pas open als je het kickstartpedaal gebruikt of elek start, zodra de motor loopt zal de brandstof blijven stromen richting de carburateur. De vlotter en vlotternaald doet de rest.

Dat de motor niet meer start, kan veel redenen & oorzaken hebben!
En uit welk bouwjaar is de Aerox?

Zelf al wat gecontroleerd..., bijvoorbeeld de bougie met een mooie constante blauwe vonk!?
 
Mijn Aerox komt uit 2006. Ik heb hem vanmorgen aan de praat gekregen maar zodra ik het gas losliet sloeg ie weer uit. Ik had laatst een video gezien waarbij er werd uitgelegd dat ik dan de stationair schroef open moest draaien, maar ik heb hem al heel ver open en ik ik ben bang dat ik hem te ver open draai en dat hij eruit valt, want ik kan er nauwelijks bij.
 
Back
Top