Benzine keus

Advertisement - register to remove this

Nee, kan op korte termijn niet heel veel kwaad. Het is voor scooters op lange termijn echter veel beter om e5 of e0 te tanken. Voor nu geen probleem:).
 
BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme. Vooral BP Ultimate 98. Zij beweren dat het echt 0% bio-ethanol bevat, maar mag maximaal weer 5% bio-ethanol bevatten. Ik geloof er geen barst van. Zit gewoon bio-ethanol in, maar sowieso over het algemeen minder dan in de standaard Euro98 E5. Lekker vaag...
 
BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme. Vooral BP Ultimate 98. Zij beweren dat het echt 0% bio-ethanol bevat, maar mag maximaal weer 5% bio-ethanol bevatten. Ik geloof er geen barst van. Zit gewoon bio-ethanol in, maar sowieso over het algemeen minder dan in de standaard Euro98 E5. Lekker vaag...
Waar heb je deze informatie vandaan ?
Wil dit heel graag lezen zodat ik hier een mening over kan vormen...
 
Waar heb je deze informatie vandaan ?
Wil dit heel graag lezen zodat ik hier een mening over kan vormen...

Onderandere hier vandaan en heb het een keer gevraagd aan zo een BP ventje tijdens het tanken;

 

Meer dan 90% van benzinevoertuigen is geschikt voor Euro 95 E10. Op e10check.nl kunt u controleren of uw voertuig geschikt is voor Euro 95 E10. In het geval uw auto niet geschikt is, kunt u Shell V-Power Benzine gebruiken. Deze bevat geen bio-ethanol.
 
Sodemieters, wel een eye-opener dit voor mij. Ik leef echt niet onder een steen of zo maar dat E10 voor scooters slecht is, was mij echt nog niet ter ore gekomen. Ik was in de veronderstelling dat het geen verschil maakt behalve iets minder efficiënt. Ik heb pakweg 800 km gereden op E10 dus de schade zal nog wel meevallen. Heb geen storingen gelukkig. Maar ik ben om, geen E10 meer in mijn piepoltje. Minstens E5 maar misschien dan maar meteen V-power of een andere premium die geheel vrij is van bio-ethanol. Moet ik wel verderweg tanken. Ach ja, elk nadeel hebze voordeel.

Dankjewel scooterforummers.
 
Back
Top