Benzine in luchtfilter 2t

PiaggioFly50

New Member
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn Piaggio Fly 50 2t.
Van het een op het andere moment begon hij te stotteren en waren er plofjes te horen.
Dit probleem werd steeds erger.
Uiteindelijk de carburateur gecheckt alles zag er keurig uit, vlotter leek ook goed te functioneren. Daarna gekeken of het probleem bij de luchtfilter zou kunnen zitten.
toen ik deze er uit had gehaald bleken zowel de filter zelf als het filter huis Vol met benzine te zitten.Alles goed schoongemaakt en hij liep weer als een zonnetje. Maar na een paar dagen begon hetzelfde probleem zich weer voor te doen.
Luchtfilter opnieuw geopend en wederom benzine in de luchtfilter.

Waar zou dit door kunnen komen en wat kan ik er aan doen??
 
Advertisement - register to remove this

Ik veronderstel dat je luchtfilterelement zelf goed schoon is en voldoende lucht doorlaat!
Verder even je membraan nakijken of dit goed sluit.
Ook nakijken of de slang van je carburateur naar je luchtfilter niet geknikt zit
 
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn Piaggio Fly 50 2t.
Van het een op het andere moment begon hij te stotteren en waren er plofjes te horen.
Dit probleem werd steeds erger.
Uiteindelijk de carburateur gecheckt alles zag er keurig uit, vlotter leek ook goed te functioneren. Daarna gekeken of het probleem bij de luchtfilter zou kunnen zitten.
toen ik deze er uit had gehaald bleken zowel de filter zelf als het filter huis Vol met benzine te zitten.Alles goed schoongemaakt en hij liep weer als een zonnetje. Maar na een paar dagen begon hetzelfde probleem zich weer voor te doen.
Luchtfilter opnieuw geopend en wederom benzine in de luchtfilter.

Waar zou dit door kunnen komen en wat kan ik er aan doen??
Het filterhuis óók vol met benzine??!
Lopen je leidingen niet verkeerd om of gedeeltelijk verstopt?
Retour leiding naar de benzine tank vrij en open?
 
Ik veronderstel dat je luchtfilterelement zelf goed schoon is en voldoende lucht doorlaat!
Verder even je membraan nakijken of dit goed sluit.
Ook nakijken of de slang van je carburateur naar je luchtfilter niet geknikt zit

Waar zou ik dit membraan moeten vinden??Ik heb nog niet zoveel ervaring:)
Post automatically merged:

Het filterhuis óók vol met benzine??!
Lopen je leidingen niet verkeerd om of gedeeltelijk verstopt?
Retour leiding naar de benzine tank vrij en open?

Ik zie net dat de retourleiding inderdaad niet meer goed aansluit op de benzinetank. Het clipje dat deze leiding vast maakt is aardig versleten. Ik zal de leiding eens bekijken en indien nodig vervangen. Dank voor de tip!
 
Back
Top