benzine blijft lopen

yomama

Well-Known Member
Hallo,

IK heb gister me benzinetank leeg gemaakt door aan me vacuum te zuigen en het benzine slangetje in een emmer te hangen. Na een tijdje aan de vacuum gezogen te hebben liep de benzine er automatisch uit... alleen nu stopt hij niet... hoe stop ik dat er automatisch benzine blijft stromen?

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb me tank leeg laten lopen en er weer benzine in gedaan, maar hij blijft gewoon lopen. Waar zit je vacuumkraan en hoe kan ik kijken of die dicht is...lijkt me dat die niet dicht is als die nu nog steeds loopt, hoe kan ik deze dan dicht krijgen?
 
vacuum zit idd in de benzinepomp

als ie blijft doorlopen dan is je vaccuumpomp kapot denk ik

probleem oplossen:
-nieuwe vacuum/benzinepomp kopen
of kraantje ertussen maar dan moet je wel elke keer open/dichtdraaien, lijkt me niet handig
 
idd , maar je kunt ook (als de carburateur verder niet lekt) gewoon de slang dichtknijpen , of met sproeier verwisselen gewoon de vlotter omhoog gedrukt houden.

veel scooters hebben een vacuumkraan die doorlekt , dus het gebeurd vaker.

als je je er echt aan stoort zou ik een nieuwe gaan kopen , anders niet.
 
ik rij ook met kapotte vaccuumpomp, als ik op zijstandaar doe, dan staat hij zegmaar schuin, dan tijdje later zie je plas benzine op de grond, komt uit luchtfilter, hij lekt dus:p en als ik hem op middebkok doe dan heb k er geen last van

gaat wel om kymco super9 lc

bij mina is weer andere verhaal?
 
als je die op de zijstander zet KAN ie ook wel gaan lekken hoor :p

dat ie lekt is wel logisch , aangezien de carburateur dan schuin hangt en dus het vlotterniveau boven een bepaald kanaaltje komt waardoor die overstroomt.

normaal gesproken zal die dan lekken tot het niveau onder het kanaaltje komt omdat de vlotternaald niet zo hoog nog benzine doorlaat ,maar een beetje versleten naald en/of een lekke kraan kan er voor zorgen dat ie door blijft lekken.
 
Back
Top