Benzine blaast ui carburateur

WesselH

New Member
Hallo,
Mijn zip 80cc 4t2v spuit benzine uit de luchtinlaat van de carburateur (de meer gas ik geef de meer eruit komt). Zonder luchtfilter erop rijdt hij en start hij vrij normaal met een topsnelheid van rond de 68, maar als ik mijn luchtfilter erop zet lijkt hij wel te stikken en krijg ik hem niet gestart.
Er zit een sproeier 82 momenteel in wat voor de 80cc nog aan de kleinere kant is. Ook een nieuwe bougie in.
 
Advertisement - register to remove this

Screenshot_20230323_130633_Samsung Notes.png

Bovestaand de foto van een cvk carburateur.
Je schroeft de onderkant van de carburateur eraf, en legt hem onderste boven en laat de vlotter losjes/voorzichtig omlaag scharnieren en dan zal de lijn om de vlotter horizontaal/waterpas of de bovenkant van de vlotter zoals bovenstaand op 17mm. Zelf gebruik ik altijd de lijn op de vlotter waterpas.
 
..om het te veranderen verbuig je het armpje van de vlotter zodat de vlotter (op z'n kop gezien) iets hoger staat op het moment dat ie de vlotternaald dicht drukt. dan gaat het vlotterniveau omlaag (weer goed om gezien)
meten kan nog vóór je de boel uit elkaar haalt: zet een transparant slangetje op de aansluiting onderop je vlotterbak, draai de schroef ernaast open en hou/maak het transparante slangetje omhoog vast. de benzine stijgt nu naar hetzelfde niveau als ìn je vlotterbak (als je nog een keer kickt of even aan de vacuümslang voor je benzinekraan zuigt. vergelijk dit niveau met de specificaties (die ik niet voor je heb, sorry) en pas overeenkomstig aan.
 
Erg verkoold kan ook betekenen dat de koolaanslag tussen de klep en de zitting in de kop zit.
De klep lekt dan, maar als je zegt dat je het gecontroleerd hebt, zal het daar niet aan liggen.
Waardoor er dan wel benzine terug geblazen wordt, geen idee.

Ik neem wel aan dat je onderstaand ook gecontroleerd hebt en eventueel de vullingshoogte hebt gecorrigeerd mocht deze niet goed zijn geweest.
Door kleine sproeier zal ik aan vlotterhoogde denken, door een te hoog niveau rijdt hij rijker.
 
Erg verkoold kan ook betekenen dat de koolaanslag tussen de klep en de zitting in de kop zit.
De klep lekt dan, maar als je zegt dat je het gecontroleerd hebt, zal het daar niet aan liggen.
Waardoor er dan wel benzine terug geblazen wordt, geen idee.

Ik neem wel aan dat je onderstaand ook gecontroleerd hebt en eventueel de vullingshoogte hebt gecorrigeerd mocht deze niet goed zijn geweest.
Ja die heb ik ook wat aangepast helaas geen veranderingen nog. Momenteel valt hij ook uit als ik 100m rijd en gas geef. Hij kan dan wel starten maar gas geven niet dan valt hij weer uit. Dat zal te maken hebben met verzuipen of vacuum.
 
Back
Top