Benzine bij uitlaatdemper en luchtfilter weer naar buiten????

scully

Well-Known Member
Deze brommer staat ondertussen al een hele poos stil, en wou em vandaag starten, nieuwe accu erop, benzine erin. Proberen te starten, startmotor draait wel, maar heeft moeite met aanslaan. Zag dat ie begon te lekken, en het achter uit de uitlaat begon ie dus te sputteren, en de benzine kwam ook uit de luchtfilter. Heb ook nog even gedrukt, toen sloeg ie even aan, en de benzine kwam zo'n beetje met plassen achter uit de uitlaat. Wat is dit, en hoe kan ik dit fixen? Het gaat om een Rieju RS1 trouwens.
 
Advertisement - register to remove this

en waar zit die demper? aan het einde neem ik aan ;)
als het daar eruit komt.. zal er wel een laagje benzine in liggen denk ik..

en als je een benzinekraantje heb. zet je die dicht neem ik aan als je de brommer weg zet?
misschien eens probere te starte met benzine kraantje dicht?
carb is nakijken of de vlotter niet blijft hangen?
 
goed bezig stefan :p

kraantje open laten staan oid?

het beste wat je kunt doe nu is de cilinder , membraan etc. los te pakken, het hele blok zal vol benzine zitten, als je dit niet doet krijg je het er niet uit en zal ie elke keer weer opnieuw hetzelfde gaan doen.

wat je nog wel even kunt proberen alhoewel ik dat niet echt promoot zelf (wegens krukaskeerringen) is om de kraan dicht te zetten en doorstarten tot ie helemaal leeg is , dan zou die op een gegeven moment moeten aanslaan als ie weer droog is mits de bougie dan ook weer droog is.

en ZONDER gas dan ,maar zoals ik al zei is er een kans dat er een krukaskeerring uit vliegt.
 
Ik merk het wel weer, gewoon weer een stomme fout van mijn kant dus. Zal de boel eens een beetje uit elkaar trekken als ik er weer even tijd voor heb.

was maar een grapje stefan :)

de boel is iig gewoon volgestroomd om welke reden dan ook , ik haal dan altijd alles uit elkaar en zorg dat er zo min mogelijk benzine in het blok etc. zit.

en dan nog als je m start zal je merken dat ie nog veel te veel krijgt net na het starten , als ie ook start direct lekker gassen , of in de vrij zetten en flink aan het gas , of erop springen en meteen een beetje blazen , anders heb je kans dat de bougie vet slaat.

ik zou iig even de bougie gewoon schoonmaken , uitblazen en met een schuurpapiertje de electroden schuren (ofwel vetvrij maken) , wil dit niet gewoon een nieuwe pakken , maar je kunt beter een oude bougie verneuken dan direct een nieuwe.

haal ook even je carburateur uit elkaar en doorblazen , kijk of de vlotter mooi los zit en niet lek is of de vlotterpen versleten oid.
 
Back
Top