Benzhou houd in , hulp gevraagd.

edwinR

Well-Known Member
Ff post aanpassen , meschien net zo handig,

even snel voortellen,

Edwin R.
woonachtig te lelydorp(stad)
bejaard (30)
Timmerman.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benzhou yy50qt-10b
Benzine/LPG 2008
9100 Km

Doelstelling is een zuinig en leuk rijdend scootertje ervan te maken,
Dus wat simpele onderhoud en wat nodige aanpassingen
Enkeld zit er 1 maar aan vast!!!
Vrouw blijft erbij GEEN wheelie's en GEEN 100km/p.uur
daar ik dit weleens deed op de motor en hierdoor rijbewijs voor deze niet meer heb. (lang verhaal)

Kwa scooters motors en autos ben ik absoluut niet kennis technisch geshikt , enkeld heb ik 2 rechter handen en zeer veel info op forums en sites.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daar ik sinds enkele dagen weer in bezit ben van een scooter ipv een auto (makelijker ivm woonwerk verkeer e.d.)
Heb ik een 2de hands Benzhou Gekocht van MP.

na 3 dagen wennen (10 jaar lang geen scooter meer gereden) merk ik nu de "dingetjes"

nou houd de benzhou yy50qt-10b bij 35 km/p.h in enkele seconden later trek hij gewoon normaal door (max 60km/p.h)
Nu blijkt er het een en andere vervangen te zijn door baotian onderdelen, naar wat info bij lokale scooter garage , meent deze te melden dat dit door de uitlaat zal kunnen komen.

echter voor het vervangen vraagt men 230,00 euro

meschien dat jullie hier meer ervaring in hebben en meschien ideeeen.

het is dus een benzhou yy50qt-10b benzine/LPG uit 2008

bvd

EdwinR
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

slijtage delen even nakijken, kijken of deze wel goed is afgesteld etc.
als hij 10 jaar stil heeft gestaan kan de benzine nogal oud worden en wat slechter, misschien zit er troep in de carb.
 
kan slijtage aan de vario, koelvin, rolletjes of koppeling zijn.
Kan wezen dat je een groef in je vario of koelvin hebben waardoor de v-snaar ff blijft hangen.
Het zelfde voor de rolletjes, als die plat zijn heb je ook een dip.
En de koppeling kan zijn dat de schoentjes versleten zijn of dat je trekveertjes niet goed meer werken
 
slijtage delen even nakijken, kijken of deze wel goed is afgesteld etc.
als hij 10 jaar stil heeft gestaan kan de benzine nogal oud worden en wat slechter, misschien zit er troep in de carb.

hij zegt toch nergens dat die scooter 10 jaar oud is?


Verder dat ding gewoon zo snel mogelijk verkopen want als je eenmaal met die ellende begint ga je er echt spijt van krijgen.
 
we gaan zo even naar de voorgestelde punten kijken, en indien het verstandigst is hem toch maar weer op MP plaatsen.

ps de scooter is geen 10 jaar oud (bouwjaar 2008)
de 10 jaar is dat ik sinds 10 jaar weer op een scoot ZIT! :x8P

tijdje lang auto vd zaak gehad en na wisseling van werkgever zat dit er niet meer in, en sinds 2 jaar ook motorrijbewijs loos.
reden kan men wel bedenken.

maar iig bedank voor de info en het mee denken.:#
 
Die is wel aan vervanging toe idd :p Controleer de variorollen ook meteen op platte kantjes, en de gradenplaatgeleiders (9 van de 10 keer zijn beide versleten als je de staat van die v-snaar ziet).

En maak het carter even schoon! Dat is echt smerig, die dikke laag stof, en zorgt voor extra slijtage!
 
Die is wel aan vervanging toe idd :p Controleer de variorollen ook meteen op platte kantjes, en de gradenplaatgeleiders (9 van de 10 keer zijn beide versleten als je de staat van die v-snaar ziet).

En maak het carter even schoon! Dat is echt smerig, die dikke laag stof, en zorgt voor extra slijtage!


heb helaas niet (nog niet) de benodigde gereedschap om bij de variorollen te komen.

ben een leek kwa benamingen maar dankzij goolge komt ik een end :winner:

de carter is voor zover mogelijk schoon (kan altijd beter)|(



dit is uiteraard enkeld de deksel maar de carter zelf is inmiddels ook gevonden *D , absurd veel troep half nasibakje vol :|
 

Attachments

  • GEDC0148.JPG
    GEDC0148.JPG
    896.4 KB · Views: 6
  • GEDC0158.JPG
    GEDC0158.JPG
    943.9 KB · Views: 7
Dat ziet er al stukken beter uit idd :p


denk dat ik de hoge luchtdruk dr maar eens over heen gooi , denk dat de benzhou nog geen wasserette of schoonmaak water heeft gezien sinds zijn bouw.

nu een beetje struinend op het forum om te kijken hoe de scooter functioneel en visueel te kunnen pimpen , zonder problemen te kunnen krijgen met de vrienden van de CJIB.

heb namelijk geen zin om hun kerstpakketen te gaan vergoeden.
 
Back
Top