benelli k2

Jjs._b

New Member
hallo allemaal,
ik heb ongeveer 5 weken geleden een benelli k2 minarelli horizontaal 50cc luchtgekoeld gekocht (volgensmij was hij nog standaard als in rolletjes enzo). deze scooter reed ongeveer 80 (op de teller). een vriend van mij had een scooter gekocht en ik mijn oude cilinder aan hem gegeven. ik kocht een 70cc cilinder voor deze benelli. nadat ik de cilinder er op heb gezet ging ik hem warm rijden en gaf ik een klein stukje een beetje gas. op zn topsnelheid reed hij ongeveer 65-70 (soms stottert hij ook een beetje). mijn vraag is hoe het kan dat mijn 50cc sneller gaat dan mijn 70cc cilinder?

groeten jan

Advertisement - register to remove this

KennethD

New Member
Hey Jan,

Welke caburateur heb je eronder zitten ? sproeier maat ?
de standaard 12mm die orgineel erop zit werkt niet fenomenaal op 70cc cillinders, en vragen toch minstends 17,5 mm.
drukveer en trekveren ?
ook hier valt meestal veel te halen als je overgaat van 50 naar 70cc.

buiten dat, goede compressie ? hoe start de scooter tegenover de 50cc ?

Jjs._b

New Member
standaard carb 12mm met sproeier 80. ik heb nog niet gekeken welke kleur de bougie heeft. compressie, hoe check je dat? beide cilinders starten in 1 kick.

ik weet niet welke drukveer en trekveren er in zitten. maar weet jij misschien welke er in moeten of kan je dat niet zo zeggen? rollen weet ik ook niet. heb namelijk nog niet goed kunnen kijken wat er onder de carterkap zit. wordt de koppeling beter als ik het opschuur of maakt dat weinig uit?

KennethD

New Member
Dan wil ik je toch echt aanraden om snel een 17,5 mm te halen, of in ieder geval de sproeier een paar maten hoger te zetten.
drukveer en trekveren zijn pas echt van de orde als je het meeste vermogen uit je cilinder haalt, maar dat zal niet met de 12 mm gaan.

ik zou je graag meer tips willen geven, maar ik denk dat hier simpelweg het meeste te halen valt.

Advertisement - register to remove this