Bendix pakt starterkrans niet mee

Jbonit

Member
Goedendag allemaal,
Ik heb recent de krukas vervangen van mijn scooter. Alleen wilt ie niet starten met elektrische start. Met kicken is het soms wel soms niet.(Voor de vervanging liep die niet)Waneer ik op de startknop druk blijft de bendix alleen maar draaien. Ik heb de oude er uit gehaald, en een nieuwe er op gezet en de problem is niet op gelost. In de bijlage staat er een video.
Het gaat hierbij om een;
Btc steetline 2015
4t ongeveer 20k op de km teller.

Hulp wordt enorm gewaardeerd.
 
Advertisement - register to remove this

Je start tandwiel van de bendix gaat niet naar buiten tijdens het starten , als je hem eruit haalt kun je dan het tandwiel naar voren bewegen in een draaiende beweging ? Moet vrij makkelijk gaan en hij moet uit zijn eigen weer terug gaan. Kijk wel uit met zo starten bendix maakt rare slingers zo
 
Maar ik zie op het filmpje niet dat het tandwieltje naar buiten komt , deze blijft op dezelfde plek zitten met starten , terwijl hij naar voren moet gaan. Is je accu voldoende geladen niet dat de startmotor te langzaam draait
 
Of je hebt een probleem met je startmotor , je kan eens de aansluitpunten opschuren op de startmotor en je accu en van je accu volgen naar je startrelais en ook daar schoonmaken . Ook na meten of je blok goed massa maakt , meestal zit de massa draad op je kleppen deksel of onder een startmotor bout.
 
Met een volle batterij geprobeerd helaas geen geluk. @Harrr ja dat had ik geprobeerd in de tweede filmpje kun je horen datie blijft draaien. @eurokit ja zo gy6 basic eentje, je merkt wel waneer je met de hand draait dat ie veel soepeler beweegt dan die oude.
 
Gaat wel je startmotor wat sneller rond nu ? Anders aansluitpunten nakijken en schoon maken , Helpt dat niet zou het toch de startmotor kunnen zijn . Ik heb ditzelfde ook gehad alleen was toen mijn accu zwak , deze vervangen en start sinds dien weer goed. Je zou tijdens het elektrisch starten de spanning van je accu eens kunnen meten , hoe oud is je accu ?
 
Met een volle batterij geprobeerd helaas geen geluk. @Harrr ja dat had ik geprobeerd in de tweede filmpje kun je horen datie blijft draaien. @eurokit ja zo gy6 basic eentje, je merkt wel waneer je met de hand draait dat ie veel soepeler beweegt dan die oude.
Neem eentje van RMS en je probleem is weg. Deze van RMS is net zo goed als van een A-merk scooter.

 
Neem eentje van RMS en je probleem is weg. Deze van RMS is net zo goed als van een A-merk scooter.

Hey,

Dit is een vrij late reactie maar ik heb een starterkrans van naraku. Die is een stukje dikker als de standaard. Nu maakt ncy een bendix die oa voor die starterkrans van naraku gemaakt is. Maar die kan ik alleen bij ncy zelf vinden. Deze is veel minder duur maar door verzendkoster (19€) 33€ in totaal, en die van RMS is totaal 31€. Dus welke is beter?

Gr
 
Last edited:
NCY onderdelen zijn moeilijk eraan te komen.. Er zit wel een soort van dealer in Amerika, maar die verzend denk ik geen grotere bestellingen naar Nederland.. Heb daar eerder besteld, en toen werd me bestelling gewoon afgeblazen en geld terug gestort gekegen.

Dus ik weet niet waar je die NCY bendix dan vandaan haalt.

Over het algemeen is die van RMS veel beter dan de standaard exemplaren..
 
Back
Top