Bendix gaat steeds stuk

Kymco super 8

New Member
Ik heb twee kymcos super 8, eentje van voor 2009 (oude model) en eentje van na 2009 (nieuwe model) beide 50 cc 4-takt. het oude model doet het prima. bij de nieuwere super 8 was op een gegeven moment de bendix kapot gegaan, toen heb ik uit nood de bendix uit het oude model in het nieuwe model gestopt (is precies dezelfde dus zou moeten kunnen) . na 1 dag naar werk en terug (ongeveer 60 kilometer) was de tweede bendix ook kapot. ook is het metaal rondom waar de bendix hoort te zitten kapot (zie foto) hierbij is mijn vraag, hoe kan dit? of is dit toeval geweest? en hoe kan ik dit oplossen?
de starterkrans en startmotor zijn origineel en niet recent vervangen. de starterkrans is ook niet krom.
alvast bedankt voor het lezen :)
 

Attachments

  • kymc.jpg
    kymc.jpg
    245 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Zit er geen speling op het gat waar je de bendix in het carter steekt.. Een beetje krom en de kans is dat hij wat schuiner gaat draaien en daardoor dus sneller kapot gaat.
 
Zit er geen speling op het gat waar je de bendix in het carter steekt.. Een beetje krom en de kans is dat hij wat schuiner gaat draaien en daardoor dus sneller kapot gaat.

Bedankt voor u reactie, ik heb er net even naar gekeken en zag dat er elke kant op ongeveer 4a5 mm speling is inderdaad.
het gat in de carterkap waar de voorkant van de bendix ingaat heeft geen enkele speling.
bedankt
 
Het tandwieltje dat u aanwijst is het uitgaande asje van de startmotor, startmotor zit vast met twee boutjes 8. Zitten deze vast?
Groet,
 
Het tandwieltje dat u aanwijst is het uitgaande asje van de startmotor, startmotor zit vast met twee boutjes 8. Zitten deze vast?
Groet,

hallo, allereerst bedankt voor u reactie! ik heb de boutjes ff bekeken, die zaten aan beide kanten erg strak. kan het misschien zijn dat ze te strak zitten? de startmotor is verder goed.
goetjes,
 
Back
Top