Bende kinderen

Status
Not open for further replies.

Rudi68

New Member
Ik lees hier wat hoor....newbies die half uitgescholden worden...zij die denken alles te kennen maar niks weten....mensen,doe normaal. Al zit ge hier 10 jaar, niet denken dat ge alles weet of je vanalles kan veroorloven!!! Soms denk ik echt aan de antwoorden dat jullie een bende debieten zijt.. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

In essentie klopt het wel voor een deel. Een aantal vaste forumleden reageert veelal op een verwijtende toon als de topic starter het niet begrijpt of onvolledig is.
Als een topicstarter het forum een beetje doorleest zou hij kunnen weten dat er niet een antwoord komt op een vraag als; "Help mijn scooter start niet , wat moet ik doen ?"
Er is wel iets meer informatie nodig, ja dan kan je cynische reacties krijgen, over glazen bollen en zo.
 
Als een topicstarter het forum een beetje doorleest zou hij kunnen weten dat er niet een antwoord komt op een vraag als; "Help mijn scooter start niet , wat moet ik doen ?"
Er is wel iets meer informatie nodig, ja dan kan je cynische reacties krijgen, over glazen bollen en zo.
Ja en mensbe vermelden ok niet wat voor scooter t überhaupt is Naja dat je je bouwjaar en zo er niet bij zet is t best ma de meeste willen alleen maar geholpen worden en zelf verwachten ze alles maar geven niks terug
 
Of als je advies geeft , en dan zeggen dat "alles" goed is , dus dat jou advies fout is , omdat ze gehoord hebben , en verteld zijn dat dat niet zo is .
Prima ... maar dan ook nog eens bijdehand gaan doen .... dan ben ik er snel klaar mee.
Ik draai al een tijdje mee , en mag zeggen dat ik het 1 en ander wel weet.
 
Enigste manier om hier volledig goed opgezette topics te krijgen die aan de eisen voldoen, gewoon niet meer reageren op de topics waarvan het zo constructief slecht in elkaar zit, dat je er niks mee kan. Dan vallen de slechte af, en word er alleen nog geageerd op topics waarin moeite is gestoken.
 
Met enige passie en inzet krijgen mensen wel hulp, dat kan soms even een struggle zijn in het begin en je moet ook je weg weten te vinden op een forum. Men tast elkaar even af en wacht op een bepaalde inzet.

Ik ben hier niet gekomen met de gedachte dat ik even alles zou opvoeren en tunen als een gek, ik probeer de basis te leren en voor mijzelf een beeld te schetsen waarom iets op welke manier werkt. Dit helpt mij omdat ik niet van plan ben om even langs te wippen met een vraagje en weer weg te gaan.

Het feit is wel dat veel jongeren (Hoewel dit bagatelliseren is), iets kopen en direct snelheid willen en verder niets. De mensen die wellicht wat sterk reageren hebben ook een vorm van behoefte om telkens een stapje verder te gaan (kennis, uitdaging, interesse in projecten en etc.) en dan kan het vermoeiend worden om bij een eerste post alleen maar te lezen over ontgrenzing of flashing knipperlichten. Zo ben ik voornamelijk geïnteresseerd in de basis omdat hiermee voor mij alles staat en valt. Mijn doel is dan ook zoveel mogelijk inzet tonen en dingen uitzoeken wat ik kan en snel kennis overnemen van mensen die mij al duizenden malen zijn voorgegaan.

Mag ik van een puber van 15/17 jaar deze gelijke inzet verwachten... Nee, dus in die zin begrijp ik je reactie en als ik voldoende kennis heb, zou ik mij ook inzetten voor nieuwkomers; slechts ben en blijf ik van mening dat je eerst de basis moet begrijpen voordat je begint met snelheid. Dat je dan een keer terecht gewezen gaat worden is niets mis mee (dus ik zal nog regelmatig even flink op mijn bek gaan), het kaf van het koren blijft dan wel over. Je kunt alleen maar leren door fouten te maken.

Ik denk dat het je goed vrij staat om een positieve invloed uit te oefenen, zoals ik ook zou willen doen. Slechts ben ik mij inmiddels heel snel bewust geworden dat mijn kennis momenteel niet toereikend is om deze positieve verandering teweeg te brengen. Indien mij deze kennis ter beschikking is (met behulp van dit forum), dan doe ik mijn best waar het voor mij mogelijk is en de adem niet verlies.

Klagen is niet erg, maar daarna moet je ook positieve invloed kunnen geven. :sunglasses:




PS: Mensen uitmaken op dit forum voor debiel siert je niet, er zijn voldoende leden die hun best doen voor beginners. Ik krijg ook veel hulp van mensen via dit forum en had het niet alleen kunnen doen!


 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top