benaming onderdeel van peugeot vivacity 3 4t ???

jantje.peugeot

Well-Known Member
ik ben in bezit van een peugeot vivacity 3 4t. er is een onderdeel die geplaatst is naast de benzine pomp.
maar ik heb geen idee hoe deze heet. het zwarte kapje erop is namelijk gebarsten. ik zie wel dat er een slang op aan is gesloten.
trouwens, geen idee wat voor gevolgen dat kan hebben als dit kapje kapot is !.
 

Attachments

  • 20190209_133301.jpg
    20190209_133301.jpg
    252.7 KB · Views: 31
Advertisement - register to remove this

De Engelse benaming is ''Reed valve filter'' en dit is het filter voor het pulsair systeem wat op de uitlaat huist.
Het is dus gewoon een filter voor de pulsair membraan. Dit is gedaan vanwege de strenge emissie-eisen.
(het is echter een ingewikkeld en een erg duur onderdeel)

En op de foto zie ik dat er wat ontbreekt. Deze filter heeft normaliter 3 rubber slangen aangesloten zitten.
1 slang loopt naar het pulsair membraan, 1 slang naar de cilinderkop en 1 dun slangetje naar de carburateur.
Het dunne slangetje ontbreekt op de foto. Het afgebroken deel is echter exact de locatie waar deze slang behoort te zitten.

Geen idee wat voor motorgedrag dit met zich meeneemt maar goed kan het niet zijn.
Er komt nu immers ook vuil en vocht doorheen welke uiteindelijk in de katalysator belanden waardoor deze stuk gaat en verstopt raakt.

Edit: Om het wat duidelijker te maken, zie het bestand hieronder:

wKZx1Zx.png
 
Last edited:
De Engelse benaming is ''Reed valve filter'' en dit is het filter voor het pulsair systeem wat op de uitlaat huist.
Het is dus gewoon een filter voor de pulsair membraan. Dit is gedaan vanwege de strenge emissie-eisen.
(het is echter een ingewikkeld en een erg duur onderdeel)

En op de foto zie ik dat er wat ontbreekt. Deze filter heeft normaliter 3 rubber slangen aangesloten zitten.
1 slang loopt naar het pulsair membraan, 1 slang naar de cilinderkop en 1 dun slangetje naar de carburateur.
Het dunne slangetje ontbreekt op de foto. Het afgebroken deel is echter exact de locatie waar deze slang behoort te zitten.

Geen idee wat voor motorgedrag dit met zich meeneemt maar goed kan het niet zijn.
Er komt nu immers ook vuil en vocht doorheen welke uiteindelijk in de katalysator belanden waardoor deze stuk gaat en verstopt raakt.

Edit: Om het wat duidelijker te maken, zie het bestand hieronder:

wKZx1Zx.png
 
Back
Top