Ik heb niet veel tijd vanavond maar wat ik wel al kan zeggen is het volgende:
De zwart/witte draad gaat naar je contactslot en eventueel standaard, deze draad is om de scooter uit te zetten en te voorkomen dat de scooter kan worden gestart als het contactslot uit staat en eventueel de standaard uit staat.
De zwart/rode draad is de ontsteekspanning die naar je stator loopt (spoelen achter je vliegwiel) via deze draad wordt de condensator in je cdi opgeladen, die hij vervolgens op het juiste moment ontlaadt via de bobine.
Dit betekent gelijk dat je scooter gebruik maakt van een AC-CDI.
De groene draad is de massadraad (=min-pool accu)
De zwart/gele draad is de draad die naar de primaire spoel van je bobine gaat.
De paars/witte draad is de draad die naar je cartersensor loopt, deze sensor meet de draaisnelheid van je koppelingsbel en daarmee de snelheid.
De CDI begrensd dan de snelheid wanneer een bepaalde snelheid is bereikt.
De witte draad, waarvan ik de eventuele tweede kleur niet kan onderscheiden is de draad die loopt naar de pickup-spoel bij je vliegwiel, de pickupspoel geeft een impuls af wanneer het nokje op je vliegwiel voorbij draait, hierdoor weet de cdi waar zich de zuiger bevindt, het toerental van de motor en kan hieruit het ontsteekmoment bepalen.
Om te beginnen zou ik eens proberen de zwart/witte draad proberen af te koppelen door het contactje uit de connector te wippen.
Als de oorzaak dan in je contactslot of eventueel aanwezige standaard schakelaar zit, zou de scooter zonder dat deze draad aangesloten zit, moeten starten of in iedergeval de bougie moetenvonken.
Is dit niet het geval, laat het even weten, dan moeten we verder zoeken middels een multimeter.